האם יש תהליכי הדברה שעושים רק בצפון הארץ?

אם אתם תושבי הצפון, בין אם אתם גרים ביישוב עירוני כמו חיפה או עכו, ובין אם במושב או בקיבוץ בחלקים הכפריים יותר של צפון הארץ, ודאי נתקלתם לא אחת במזיקים מסוגים שונים – מכרסמים, חרקים מזיקים שונים, עכבישים, נחשים ועוד. עם יצורים אלה, העשויים להוות מטרד ולפגום באיכות החיים, מומלץ להתמודד על ידי איש מקצוע מתאים. 

 

מה מאפיין את איזור הצפון?

צפון הארץ אינו מקשה אחת. הוא כולל יישובים בעלי אופי עירוני, כמו חיפה, קריית מוצקין ונהרייה. מנגד, הוא כולל גם יישובים בעלי אופי כפרי יותר כמו קיבוצים ומושבים. בהתאם לכך, צורות המגורים האופייניות שונות – בערים נפגוש יותר דירות ואילו במושבים יותר בתים פרטיים וגינות נרחבות. לאור זאת, ברור שסוגי המזיקים שנפגוש, יהיו אף הם מגוונים וישתנו בהתאם לתת האיזור.

 

אילו מזיקים נפגוש בצפון הארץ?

בצפון הארץ נפגוש מגוון רחב של מזיקים – תיקנים, נמלים, עכבישים, עכברים וחולדות, נחשים, תולעים ואף יונים. את כולם כולנו מכירים, ובסבירות גבוהה גם התנסינו בשיטות ביתיות המיועדות להרחקתם. יחד עם זאת, נוכל לפגוש גם מזיקים פחות מוכרים, כגון דג הכסף וטרמיטים.

 

האם הדברה בצפון הארץ שונה באופן מהותי?

הדברה בצפון הארץ אינה בהכרח שונה באופן מהותי, אלא שכפי שהזכרנו, לאיזור הצפון המאפיינים שלו מבחינת סגנון מגורים ומזיקים, ומומלץ להיעזר באיש מקצוע המנוסה באיזור הצפון. כך, למשל, מדביר בחיפה יוכל להיות בעל ניסיון והיכרות עם המזיקים האופייניים לעיר ועם המגורים הטיפוסיים בה. מכיוון שכך, עבודתו תוכל להיות יעילה יותר. בנוסף, במקרים מסוים אין הכרח לבצע הדברה, וניתן לטפל בדרכים אחרות. איש מקצוע בתחום ההדברה שאינו מכיר את איזור מגוריכם, עשוי להמליץ, שלא בכוונה, המלצות מקלות או מחמירות מדי, ולבצע פעולות יקרות שאין בהן צורך או שלא יועילו.

 

האם בכל מקרה של הגעת מזיקים לבית יש צורך במדביר?

לא בכל מקרה נבצע הדברה על ידי איש מקצוע. במקרים מסוימים, כאשר מדובר במקרים לא חמורים שלא חוזרים על עצמם לעתים קרובות, ניתן להסתפק בחומרים לשימוש ביתי אשר נמכרים בחנות לחומרי בניין או בסופרמרקט. יחד עם זאת, במידה והמפגע חוזר על עצמו לעתים תכופות, או שעוצמתו גוברת, חשוב לפנות לאיש מקצוע מתאים בתחום ההדברה לייעוץ ולטיפול מתאים.

 

מה כדאי לבדוק כשמזמינים מדביר בצפון הארץ?

חשוב לוודא כי המדביר אותו אתם מזמינים הוא בעל רישיון מדביר, וכי במסגרת תהליך ההדברה הוא מספק הדרכה ברורה לגבי הצעדים שיש לנקוט טרם ההדברה. זאת, על מנת לקיים את תהליך ההדברה באופן הבטיחותי ביותר האפשרי. בנוסף, מומלץ תמיד לבצע סקר שוק ולבקש המלצות מחברים או עמיתים בעלי צרכים דומים לשלכם – למשל, אותו מין מזיקים, אותו גודל בית או אותו סוג עסק. מובן, שרצוי לבדוק כי למדביר אותו תזמינו ניסיון קודם באיזור מגוריכם.

הדברה

אולי יעניין אותך גם