האם הילד שלך מחונן – 3 דרכים לבדיקת ההשערה

ילדים מחוננים הם ילדים שזקוקים למענה קצת שונה מאשר המענה שלו זקוקים ילדים אחרים.

ילדים מחוננים מביאים איתם לא מעט מאפיינים ששונים בתכלית מהמאפיינים של ילדים שאינם מחוננים, ולכן התאמת המסגרות החברתיות והלימודיות שלהם צריכה להיעשות בקפידה.

עוד לפני שאתם פוצחים במסע אל עבר המענה והפתרונות, כדאי שתתעסקו קצת באבחון של הנושא.

אז האם הילד שלך מחונן – 3 דרכים לבדיקת ההשערה, יצאנו לדרך!

 

האם הילד שלך מחונן? מחוננות היא לא דבר שאפשר להסיק באופן עצמאי

כדי להבין האם הילד שלך מחונן, לא מספיק רק לשער את הנושא הזה, אלא צריך להוכיח ולבדוק אותו באופן מקצועי. החלטנו לספר לכם על 3 דרכים לבדיקת ההשערה באשר למחוננות של הילד שלכם. אז בואו נתחיל מההתחלה – למה אתם חושבים שהילד שלכם מחונן?

בדרך כלל המחשבה על "האם הילד שלך מחונן" נובעת מתוך מקום של זיהוי התנהגויות חריגות ביחס לילדים אחרים. ילדים מחוננים מתאפיינים לא פעם בחושי צדק גבוהים מאוד, כמו גם בסקרנות אין סופית באשר לבעיות ואתגרים שונים, רצון לפתור בעיות בדרכים יצירתיות, וחוסר פחד מעמידה מול אתגרים ברמות קושי גבוהות במיוחד. מרגע שזיהיתם את אחד או יותר מהמאפיינים האלו, אתם יכולים להתחיל לחשוב באמת האם הילד שלך מחונן.

 

האם הילד שלך מחונן – 3 דרכים לבדיקת ההשערה

הדרך הראשונה לבדיקת ההשערה באשר למחוננות של הילד שלכם היא באמצעות מבחן איי קיו (IQ) לילדים. המבחן הוא מבחן אמין ביותר, שבמסגרתו נשאלים הילדים מגוון שאלות בנושאים כמו הבנה מילולית, תפיסה מרחבית, זיכרון, עיבוד ועוד. ככל שרמת האיי קיו של הילד גבוהה יותר, כך ניתן להסיק שהוא בעל רמת אינטיליגנציה גבוהה יותר. כדי להבין האם הילד שלך מחונן, תוכלו להתבסס על ציון מבחן האיי קיו, כאשר ציון של למעלה מ-130 נקודות יעיד על מחוננות.

 

אבחונים – דרך נוספת להבין האם הילד שלך מחונן

אבחונים רגשיים שונים יכולים להעיד על היות הילד מחונן. האבחונים מתבצעים על ידי טובי אנשי המקצוע, והם יכולים להתבצע הן בצורה של שיח בין המטפל לבין הילד, הן בצורת מבדקים שונים שייעשו במסגרת האבחון והן באמצעות שיח עם ההורים, שיוכל לחזק את הסיבות שבגינם עלתה המחשבה על כך שהילד מחונן. בתום האבחונים, תוכלו לקבל תוצאות שיאמתו או ישללו את היות הילד מחונן.

 

מבחנים בית ספריים – עוד דרכים לבדיקת ההשערה

בתי הספר עורכים מבחנים שונים בשפה, בחשבון ובאנגלית על מנת לאתר את הילדים המחוננים שבבית הספר. לאור התוצאות, ניתן להסיק האם מדובר על ילדים מחוננים או לא, ובהתאם יכולות להיות מוצעות להם אין ספור תכניות לימודיות ותכניות העשרה שיהלמו את רמת האינטלגנציה שלהם, ויוכלו להוביל אותם לכדי מקסום התוצאות הלימודיות והאישיות שלהם.

 

ילדה מכוננת

אולי יעניין אותך גם