האם גינה נכללת במטר ריבועי בתשלום הארנונה?

נושא הארנונה הוא מסובך ואף פעם לא קל להבנה.

איך מחשבים? מה נכלל בחישוב ומה לא? הכללים משתנים בין הערים השונות.

אנחנו כאן כדי לעשות לכם קצת סדר בבלאגן כדי שתבינו בדיוק על מה אתם משלמים.

 

האם משלמים ארנונה על גינה?

הדעות חלוקות, ובערים שונות תמצאו תקנות שונות בנושא. אך לרוב מקובל כי לא משלמים ארנונה על שטח שאינו מקורה, כלומר חצר, גינה, חניה פתוחה, מרפסת שמש וכו'.  ייתכן שתגורו בבית של 150 מ"ר שכולל גינה של 50 מ"ר, ותשלמו את הארנונה רק על החלק הבנוי של הבית, ולא על הגינה. אבל ישנה גם אפשרות כי העירייה שלכם ספציפית אכן גובה תשלום על שטח שאינו מקורה, ובמקרה כזה תאלצו לשלם.

גם אם כן תשלמו וגם אם לא – לגינה בבית יש יתרונות רבים ואנו ממליצים על כך מאוד. נפרט כאן כמה מהיתרונות.

 

מקום לחיות מחמד

אם יש לך תכניות לאמץ חיית מחמד, במיוחד כלב גדול או כמה כלבים, הם יעריכו את העובדה שיש להם מקום להתרוצץ. שלא לדבר על זה ברגע שיש אפשרות לגידול כל סוג של חיית מחמד, כמו ציפורים או חתולים, מבלי לחשוש שילכלכו את הבית.

 

אזור משחק לילדים

ילדים אוהבים לשחק בחוץ, אבל לא תמיד אפשר לרדת למגרש המשחקים השכונתי. עם גינה בבית, הילדים יכולים לשחק בחוץ באזור מגודר היטב מבלי לצאת מהבית. הילדים יוכלו גם להתעסק בגינון אם זה משהו שהם מעוניינים בו. ניתן גם להשקיע בתחום של עיצוב גינה, ולהפוך אותה למקום המושלם למשחק עבור הילדים.

 

מרחב

חצרות מספקות חיץ טבעי בינך לבין השכנים שגרים בבית מאחוריך. רוב בעלי הבית לא רוצים לשמוע את שכניהם לאורך כל היום, או בלילה, וחצר האחורית מספקת הרבה יותר מקום בינך לבינם. חצר אחורית מספקת לך גם שטח פרטי יותר לאחסון חפצים.

אך יש גם חסרונות למגורים בבית עם גינה.

 

תחזוקה

אחזקת חצר אחורית מצריכה עבודה, במיוחד אם יש לכם גינה. כיסוח הדשא עלול להפוך למשימה תכופה כאשר מזג האוויר מתאים. תצטרך גם לדאוג לעלים של עצים הממלאים את המרזבים שלך ולנקות אותם באופן תדיר. גיזום שיחים, צמחים וגידול תוצרת משלך גוזל גם זמן. כמובן שאם אתה ניהנה מההתעסקות, זה לא חיסרון עבורך.

 

עלויות

לפעמים תחזוקה רבה יותר מובילה לעלויות גבוהות יותר. החזקת מכסחת דשא ומפוח עלים עולה כסף. ייתכן שתצטרך להזמין שירותי גינון כדי לעצב את החצר שלך לפני המעבר אליה. עצים גדולים בחצר האחורית יכולים להשפיע לרעה על הביטוח שלך, ובסופו של דבר אתה עלול לשלם יותר עבור זה.

כעת אתה מודע לכל היתרונות והחסרונות לגינה בבית, ותוכל לקבל את ההחלטה בלי בעיה.

 

פינת ישיבה

אולי יעניין אותך גם

תשלום מס שבח
פיננסים

מי פטורים מתשלום מס שבח?

מי שאינו בקיא בענייני הנדל"ן עלול לא להכיר את החוקים הנוגעים למס שבח. החוק קובע שעל כל רווח שנוצר בעקבות עסקת נדל"ן על המרוויח לשלם

קרא עוד »