גרים בדירה ישנה? הנה כמה טיפים ללילות שקטים

שנת לילה טובה היא המפתח לחיים בריאים ומאושרים.

כאשר מנסים לישון לילה שלם, צריך להקפיד על כך שהתנאים לכך יהיו אופטימליים, כולל היעדר תאורה מסנוורת, טמפרטורה נעימה ודממה מוחלטת.

בדירות ישנות רבות קשה מאוד להגיע למצב של שקט מוחלט בחדר השינה, זאת עקב סדקים וחרכים קטנים המאפשרים לרעשים לחדור פנימה.

מאמר זה יציג מספר טיפים ללילות שקטים.

 

התקנת חלונות אטומים לרעש

בעל הנוגע להפעלת ביטוח דירה – נזקי איטום ותקלות בו הם סיבות לגיטימיות. איטום הבית שלנו נועד לשדרג את חווית המגורים, ולאפשר לנו לעצם מרחב נפרד מהעולם החיצון, בו תשרור הטמפרטורה המתאימה, הניקיון המושלם, והדממה המוחלטת הדרושים לנו לחיי היום יום. בדירות ישנות רבות, ניתן בקלות לשמוע את הרעשים מהרחוב חודרים לחלל המגורים. הסיבות לכך מגוונות. חלק מהדירות הללו נבנו לפני שהרחובות הפכו לסואנים ורועשים, ולכן האיטום שלהם לרעשים לא היה משהו שהמתכננים התעכבו עליו. במקרים אחרים, הבלאי של החומר ממנו נבנו החלונות, גורם להיווצרות של חרכים קטנים דרכם יכולים להיכנס רעשים לתוך חלל הבית. הפתרון לשתי הבעיות הללו הוא זהה, התקנת חלונות אטומים לרעש. חלונות אטומים לרעש הם לרוב חלונות בעלי שכבה כפולה של זכוכית, עם חלל פנימי. החלל הפנימי מונע מגלי הקול להיכנס אל תוך חדר השינה, והופך אותו לאטום כמעט לחלוטין.

 

התקנת מערכות למניעת טפטופים מהצנרת

חלק מהרעשים בתוך חלל הבית, אינם נובעים מהעולם החיצון, אלא פשוט מרעשים אשר מקורם בתוך הבית. אחת מתקלות התשתית העיקריות הגורמת לרעשים אשר מדירים שינה מעיני רבים, היא טפטוף מברזים בחדר האמבטיה והמטבח. לרוב, לאורך היום קשה עד בלתי אפשרי לזהות את רעש הטפטוף, אך כאשר מתחילים להתמקד בו בלילה, כאשר שאר הקולות שקטים לחלוטין, הוא הופך להיות מטרד של ממש. אפשר וכדאי מאוד להשקיע מאמץ ולהיפטר מהרעשים הללו. נסו ראשית כל לאתר את הברז הדולף, ולבדוק האם מדובר בבעיה נקודתית בו, או שברזים נוספים בבית שותפים לכך. לאחר מכן, תוכלו לנסות להרכיב מחדש את ראש הברז, או פשוט לקנות בחנות לציוד בנייה ושיפוצים חסם טפטופים ייעודי, אשר יצמצם את הרעשים הללו ואף ימנע לחלוטין את בזבוז המים המיותר.

 

התקנת תקרה אקוסטית ושימוש באטמי אוזניים 

כלים נוספים אשר זמינים לכל אדם אשר רוצה ליהנות משנת לילה ארוכה ושקטה, הם התקנה של תקרה אקוסטית, ושימוש באטמי אוזניים. התקרה האקוסטית היא פתרון שחוסם נהדר רעש אשר מגיע מבתי השכנים. היתרון שלה הוא בכך שהיא מהווה פתרון יעיל וארוך טווח לבעיית הרעש, והחיסרון שמדובר בפריט בעל עיצוב שרבים לא אוהבים. אטמי אוזניים לעומת זאת, יכולים לחסום רעשים רבים, אך הם למעשה התחמקות מהבעיה המרכזית, ולחלק מהמשתמשים לא נוחים כלל.

 

צביעת קיר

אולי יעניין אותך גם

תשלום מס שבח
פיננסים

מי פטורים מתשלום מס שבח?

מי שאינו בקיא בענייני הנדל"ן עלול לא להכיר את החוקים הנוגעים למס שבח. החוק קובע שעל כל רווח שנוצר בעקבות עסקת נדל"ן על המרוויח לשלם

קרא עוד »
דולרים
פיננסים

המדריך המלא לקרנות פנסיה

בעולם אידאלי, כולנו היינו לומדים כמה שנים, מתחילים לעבוד ואחרי 40 שנה פחות או יותר יוצאים לגמלאות. את המשכורת שקיבלנו באותן 40 שנה, תחליף קצבה

קרא עוד »