בניית חנות אינטרנטית – המדריך המלא

ככל שעוברות השנים והמסחר האלקטרוני גובר, נהיה כמעט ולא משתלם לפתוח חנות פיזית. כל המוצרים וכל הדברים שניתן לקנות נמכרים כיום ברחבי הרשת בחנויות אינטרנטיות. לכן, אם אתה מוכר מוצר כלשהו, אין טעם להקים חנות פיזית אלא ללכת ישר על חנות אינטרנטית מושקעת – ללא הוצאת שכירות, שיפוץ או תשלום לעובדים. אבל עם כל הקלילות שבכך לעומת חנות פיזית, עדיין צריך לדעת כמה וכמה דברים בבואך לבנות חנות אינטרנטית. הרבה אנשים יכולים לבנות חנות אינטרנטית בעצמם, ואף לעשות זאת בצורה טובה ביותר, אך צריך לדעת את הצעדים הנדרשים לכך.

נשים רגע בצד את החלק הטכנולוגי, שעבורו יש צורך באיש מקצוע מיומן או בחברה לבניית אתרים, וניגש לחלק האסטרטגי – שיווקי שבלעדיו החנות לא תתקיים ולא משנה כמה יפה ומושקע האתר. להלן מספר עקרונות שחשוב לדעת:

 

רעיון עסקי

אם אין לכם תכנית עסקית ברורה – אין לכם מה לפתוח חנות אינטרנטית. מה שהחנות מוכרת צריך להיות מיוחד, או לפחות להציג זאת בצורה שונה ומיוחדת. אחרת המוצר שלכם ייבלע בין כל המוני המותגים שכבר קיימים. עליך ליצור הבדלה בינך לבין המתחרים שלך, והדבר חשוב שבעתיים כאשר מדובר בחנות אינטרנטית. כמו שלקוח יכול בקלות להיכנס לאתר כך הוא גם יכול לצאת ממנו במהרה אם הוא לא מבין את הרעיון. אם למשל הרעיון הוא למכור תבלינים מאוד חריפים, אז גם שם העסק אמור לשדר את אותו הדבר וכך כל הדברים הנלווים אליו.

 

עיצוב וחוויית משתמש

אם חשבת שבחנות פיזית יש לך מתחרים רבים, אז בחנות אינטרנטית יהיו לך הרבה יותר מתחרים. הקלות שבה אתה יכול לפתוח חנות היא גם אותה קלות שבה כל אחד יכול, ומה שמכריע זה מה יגרום ללקוחות להישאר דווקא באתר שלך. כאן נכנס לסיפור כל עניין העיצוב והחווית משתמש, שצריך שיהיו באתר ברמה מאוד גבוהה. העיצוב של החנות אמור לשרת בדיוק את הרעיון העסקי שאתם באים למכור. למשל, אותה חנות שמוכרת תבלינים חריפים צריכה עיצוב בצבעים חמים שיעבירו את המסר. חוויית המשתמש היא עוד פקטור לא פחות חשוב, והיום אפילו שמים עליו דגש יותר מהעיצוב עצמו. ברגע שהלקוח נכנס לחנות האינטרנטית, עליו להבין בדיוק מה מציעים לו, על מה הוא צריך ללחוץ, לאן הוא צריך לפנות ועוד דברים אשר יגרמו לו להישאר בחנות ולא ישר לברוח. כיום, באמצעות חברות חיצוניות שמתמחות בכך ניתן ליצור אתר מעוצב עם חווית משתמש לא פחות ממעולה.

 

קידום במנועי חיפוש

כשאנחנו מחפשים באינטרנט, אנחנו לא מחפשים ברחבי הרשת אלא במנועי החיפוש. או במילים אחרות – איך שמנועי החיפוש מחליטים לדרג את האתר, כך יהיה קל יותר למצוא אותו. גם אם מדובר בפערים קטנים כביכול בדירוג, הם עלולים להשפיע על המכירות בצורה דרסטית. ניתן לקדם את החנות האינטרנטית במנועי החיפוש בשתי דרכים – קידום ממומן (תשלום לגוגל או למנוע חיפוש אחר תמורת מקום בדירוג) או קידום אורגני (קידום ללא תשלום באמצעות שיטות של טקסט ותוכן). לרב מקובל לקדם באופן אורגני, וחברה שמומחית בקידום מסוג זה תדע להביא את החנות לדירוג המתאים.

 

קנייה דרך מחשב

אולי יעניין אותך גם

מיטאפ המפקח למפתחי JS
דיגיטל

מיטאפ המפקח למפתחי JS

עולם הפרסום עבר שינויים משמעותיים בשנים האחרונות, כאשר האינטרנט והרשתות החברתיות הפכו להיות זירת הפרסום העיקרית. כדי להפוך לאנשי מקצוע בעולם הזה, חשוב להכיר את

קרא עוד »
דולרים
דיגיטל

האם אפשר להרוויח כסף באינטרנט?

אחת השאלות הנפוצות ביותר ששואלים אותנו מידי יום כשפוגשים אותנו ברחוב היא: "אתם באמת מרוויחים כסף מהאינטרנט?". הרי השכנים שלנו בלונדון כבר יודעים שאנחנו עובדים

קרא עוד »