ביטחון במקום הראשון – כך תמגנו את ביתכם בצורה הטובה ביותר

למרבה הצער, לא מעט תושבים בישראל נמצאים תחת איום של טילים ורקטות. כמובן שהראשונים שעולים לנו בראש הם תושבי הדרום ועוטף עזה שכבר רגילים לשמוע אזעקות ולרוץ למקלטים, אבל לאחרונה ראינו שגם תושבי הצפון צריכים להיות ערניים ומוכנים לכל תרחיש.

הפיתוח המדהים של כיפת ברזל אמנם הביא איתו הקלה גדולה, אך גם כאן לא מדובר על הגנה הרמטית. לכן, הדבר הכי חשוב שאנו כאזרחים אחראיים יכולים לעשות הוא להיכנס למרחב המוגן ולתת לצבא לפעול בראש שקט. הכנו כאן עבורכם מדריך מיוחד שיסייע לכם להגן על עצמכם למגן את הבית כמו שצריך.

 

 מיגון הבית

כאזרחי מדינת ישראל, אין ספק שחשוב מאוד לדאוג לכך שיהיה לנו מרחב מוגן בבית. אנו ממליצים בחום לא לחכות להחלטות ממשלה או לפעולה של רשות ציבורית כזו או אחרת ולדאוג לעצמכם, כי כולנו יודעים איך מדינת ישראל מתנהלת. גם במקרה שיש לכם מקלט ציבורי בבניין או בקרבת הבית, שווה לשקול מיגון של הדירה הפרטית שלכם.

קודם כל ההגעה למקלט לוקחת כמה שניות שיכולות להיות קריטיות, וחוץ מזה – להצטופף עם כולם במקלט זה לא ממש נעים. אז התייעצנו כאן עם המומחים של חברת מרחב מוגן שסייעו לנו בבניית המדריך.

אבטחה ביתית

השיטה הראשונה – בניית ממ"ד במבנה

דרך מצוינת לדאוג להגן על עצמכם במקרה שאין לכם ממ"ד בדירה היא לבנות אחד כזה. קודם כל כדאי לדעת שכיום יש תקנות בירוקרטיות חדשות שמקלות מאוד על התהליך ומקצרות אותו באופן ניכר. חשוב לדעת שלבניית ממ"ד יש לקנים מסוימים מבחינת עובי הקירות כדי שהוא באמת יהיה מרחב מוגן, כך שכדאי שאת העבודה תבצע חברה מקצועית ומנוסה בתחום.

 

השיטה השנייה – הצבת ממ"ד נייד

ממ"ד נייד הוא בעצם חדר ממוגן שעשוי מבטון ועומד בכל תקני הבטיחות מפני מתקפת טילים או רקטות. מדובר על חדר שאפשר להזיז ממקום למקום בעזרת משאית עם מנוף, כך שאם יש לכם חצר או גינה פרטית ואתם לא רוצים להסתבך עם כל הבירוקרטיה והמסמכים זה גם יכול להיות פתרון מצוין.

מדובר גם פתרון זול יותר, אבל הוא בהחלט לא נופל מממ"ד רגיל מבחינת הבטיחות וההגנה. יתרון נוסף הוא העובדה שניתן להזמין ממ"ד נייד בכל מיני גדלים וצורות, כך שהוא יתאים לשטח שברשותכם, ואפילו להתקין בו חיבור לחשמל או למים. ממ"ד נייד הוא גם פתרון מיגון מעולה לשטחים פתוחים כמו שדות חקלאיים, גני משחקים, רחובות, ועוד.

 

סיכום

אין ספק שהביטחון האישי שלנו ושל יקירינו הוא הדבר שהכי חשוב לנו בחיים. חשוב מאוד להיות מודעים למצב הביטחוני המורכב של מדינת ישראל, ולעשות את כל מה שאנו יכולים כדי לא להיפגע. אם אין לכם עדיין ממ"ד בדירה, כדאי להתחיל לטפל בזה.

אבטחה ביתית

אולי יעניין אותך גם