באיזה גיל תינוקות עושים את הצעד הראשון שלהם

תהליך הגדילה וההתפתחות של התינוקות הקטנטנים קורה כל כך מהר, שאנו לא מפסיקים להיות מופתעים. באיזה גיל תינוקות עושים את הצעדים הראשונים שלהם, ומה כדאי ומומלץ לעשות בשלב זה. על כל זה ועוד בעמוד הקרוב.

התפתחות התינוק

ההתפתחות של התינוק היא תהליך ארוך מאוד מצד אחד ומהיר מאוד מצד שני- ונסביר.
התהליך הוא תהליך ארוך מאוד, כי כל כך הרבה דברים קורים תוך פרק זמן קצר בחייו הצעירים של התינוק. במלוא 12 חודשים להולדת התינוק, לתינוקות יש יכולות מוטוריות וורבליות מפותחות למדי: חלק מהתינוקות יהיו מסוגלים להשלים משפטים קצרים ולחקות את המילים והביטויים שאתם נוהגים להשתמש בהם, הזיכרון של התינוק מתפתח והוא מאפשר לו לזכור את אותם מילים וביטויים, מחיאת כפיים ותפיסה ואחזקה של כלים וצעצועים אחרים וכמובן אחד הדברים המרגשים ביותר- צעד ראשון.

כאשר אנו מדברים על הצעדים הראשונים של הילד, הגיל הממוצע נע בין 12 חודשים ל-14 חודשים מהולדת התינוק. למעשה, ישנם ילדים שמצליחים לפתח את היכולת הזו מהר יותר מילדים אחרים. כמו כן, התינוק יהיה מסוגל לעבור ממצב של שכיבה למצב ישיבה לבד, מה שמעיד על התפתחות היכולות הפיזיות והמוטוריות של התינוק. צעד ראשון מצד התינוק, דורש מאיתנו התאמות בתור ההורים. מטרת ההתאמות הללו, שעליהן נרחיב בהמשך העמוד, היא לסייע ולעודד את התפתחות הצעדים הראשונים ומה שיעשה יהפוך בבוא הזמן להליכה רגילה של ממש.

גיל הרך

צעד ראשון

הילד שלכם התחיל את הצעדים הראשונים שלו? הוא מצליח לעבור ממצב שכיבה למצב ישיבה ועמידה? ראשית הרשו לנו לברך אתכם לרגל האירוע המרגש. כעת, אנו רוצים להמליץ לכם על מספר פעולות שעליכם לעשות על מנת לסייע לילדכם לצלוח בצורה הטובה והנכונה ביותר את הצעדים הבאים שלו.

נעלי צעד ראשון, מיועדים בדיוק למצבים הללו. כאשר הילד מתחיל לעבור מעולם השכיבה, שאינו דורש כיסוי לרגל מעבר לגרב או בגד אחר, נדרש להכינו למצב. כפי שאתם לא הולכים יחפים לעבודה או לחנות ליד הבית, כך עליכם להסתכל על הילד שלכם. הנעליים, יאפשרו לילד להגדיל את שטח הפנים שנוגע בקרקע במהלך כל צד, ויקנו לו ביטחון בצעדיו הראשונים. מעבר לכך, הנעליים הקטנות יוצרות שטח אורתופדי עבור רגל התינוק, ומונעים מצב של עיקום קרסול או פציעות אחרות.

הנעל שומרת בין היתר על הרגל של התינוק הצעיר, ובו בעת מקנה לו את היציבות שהוא נדרש לה בצעדיו הראשונים. כמו כן, הנעל תמנע מקרים שבהם הילד עשוי להיפצע כתוצאה מפגיעה של חפץ כלשהו בכף רגלו הרגישה. לסיכום, מכל האמור לעיל עולה כי נעלי צעד ראשון הינה הדרך הנכונה והיעילה ביותר לסייע לתינוק שלכם לצלוח את צעדיו הראשונים בעולם.

אולי יעניין אותך גם

מכונות אריזה
הורות

למה משמשת מכונת אריזה?

מכונת אריזה כפי שניתן להבין מהשם שלה, נועדה לאריזה וסגירה של מוצרים שונים. מכונות אריזה משמשות במגוון תחומים בתעשייה, החל מאריזות של מזון וכלה באריזות

קרא עוד »