איתור נזילות במפעל תעשייתי – מהם השלבים?

נזילות בתוך הבית יכולות להוות מטרד רציני, ויש להן השלכות על תכולת הבית, פגיעה בתשתיות הקיימות וכמובן, עלייה של חשבון המים.

בהתאם לסדרי הגודל, אפשר להבין שנזילות במפעל תעשייתי יכולות לגרום לנזק משמעותי עוד יותר.

במאמר הבא נעסוק בתהליך של איתור נזילות במפעל תעשייתי ונציג את השלבים השונים.

 

מתי לקרוא למאתר?

למעשה, אין הבדל דרמטי בעבודתו של מאתר הנזילות בזירה הביתית לעומת עבודתו של מאתר הנזילות במפעל התעשייתי. אצל שניהם המטרה ברורה: איתור נזילה בצנרת. יחד עם זאת קיים כמובן פער משמעותי בהיקף העבודה. בעוד שהחלל הביתי הוא לרוב מצומצם וקטן יחסית, המפעל התעשייתי יכול להתפרש על שטח רב ולכלול אתגרים רציניים שלא קיימים בצנרת הביתית, כגון צינורות תת קרקעיים. לכן כאשר מזמינים מאתר נזילות למפעל תעשייתי, מומלץ לוודא שיש לו את רקע מתאים בהתמודדות עם חללים גדולים ומורכבים.

הזמנת המאתר בשתי המקרים תנבע כנראה מאותן הסיבות, פחות או יותר. חשבון מים מופרז יתר על המידה, הופעה של כתמי עובש בצבעים כהים על הקירות  או רטיבות נתפסת בעין – אלו הם הגורמים העיקריים המביאים לקריאה למאתר הנזילות. שינוי דרסטי בחשבון המים הוא סיבה פחות נפוצה בהקשר התעשייתי, מכיוון ששם ממילא החשבון בדרך כלל יקר ולכן השינוי בו פחות ניכר. עוד סיבה חשובה להזמין מאתר היא בשביל נקיטת צעדי מנע. החורף הוא כידוע העונה הרטובה בישראל, בה קירות המבנים עומדים למבחן. הן בבית והן במפעל, מומלץ להזמין מאתר לבקרת נזקים לפני תחילתה של העונה הגשומה.

 

מתחילים לחפש

מאתר הנזילות מגיע אוטומטית עם כל ציוד העזר בו הוא עשוי להשתמש לשם מציאת הנזילה. הטכנולוגיה בתחום זה השתפרה מאוד, והיום כבר פחת הצורך בשינוי ובהרס של חלקי המבנה עבור איתור מקור ההצפה. באמתחתו של מאתר הנזילות נצפה למצוא מצלמה תרמית, סיב אופטי ואמצעים נוספים. אם איתור הנזילה מתבצע בסביבה חיצונית (חצר המפעל למשל), אזי ישתמש המאתר גם בחיישן גז.

כחלק תהליך האיתור יעשה המאתר בדיקה של כלל המערכות הרלוונטיות, לרבות לחץ מים, בדיקת איטום הגגות וכיוצא בזה. תהליך האיתור משתנה מאירוע לאירוע, ולכן קשה להגדיר זמן סביר למציאת מקור התקלה. ככלל, ניתן לומר שכאשר מדובר במרחב מורכב כמו זה התעשייתי, הסבירות לאיתור זריז תרד.

 

ככה ייכתב בדו"ח

עבודתו של המאתר לא נגמרת עם זיהוי המקור הנוזל. לאחר איתור מדויק של הנקודה, על המאתר לכתוב דוח סיכום של כלל התהליך. בדוח יכתוב המאתר תיאור כללי של המקרה, ליקויים שהתגלו בתחום הנזילות והמלצה קונקרטית כיצד להתקדם בתיקון. חשוב להדגיש, שהמאתר אינו בהכרח גם אחראי על תיקון הנזילה אך במקרים רבים ניתן להשיג הצעת מחיר משולבת אצל בעל מקצוע אשר מתמחה בשני התחומים יחד.       

 

תיקון צינור

אולי יעניין אותך גם

בעלי מקצוע

6 התפקידים המרכזיים של HR

HR זה ממש לא מסתכם בלהביא דונאטס ממקום שווה להאפי האוור, וזה בטוח לא שם טרנדי ל׳׳מזכירה׳׳. עולם משאבי האנוש הוא עוגת שכבות מופלאה של

קרא עוד »
ביקורת מבנים לליקויים הנדסיים
בעלי מקצוע

זיהוי ליקויים הנדסיים: החשיבות של בדיקות מבנים לוידוא תקינותם

ליקויים הנדסיים בבניינים עלולים להוביל לסיכוני בטיחות משמעותיים, להפסדים כספיים ולחבויות משפטיות. חיוני לבצע בדיקות בנייה יסודיות כדי לזהות ליקויים פוטנציאליים ולוודא תקינות מבנית. מאמר

קרא עוד »
מזגן מרכזי
בעלי מקצוע

כך תוודאו שהמזגן המרכזי נקי

מזגן מרכזי הוא מזגן שמקרר מספר חללים בעזרת יחידת קירור אחת ומערכת צינורות, שמעבירה את האוויר אל כל החדרים אותם הוא ממזג. בניגוד למזגנים רגילים,

קרא עוד »
מה נלמד בקורס קארטינג מקצועי
בעלי מקצוע

מה נלמד בקורס קארטינג מקצועי?

למידה של מירוץ נכון במכונית קארט יזניק את כישוריכן כנהגים לרמות אסטרונומיות, אפילו בעת נסיעה בכבישים רגילים. כל זאת בזכות הכלים הרבים שקשורים לנהיגה שאותם

קרא עוד »