אילו סוגי הדברות נוספים קיימים?

מצאתם מזיקים בבית ואתם רוצים לגרש אותם כמה שיותר מהר? אתם רוצים ליצור קשר עם מדביר אבל אין לכם מושג איזו הדברה מתאימה לכם? כדי שלא תצאו מהכלים, הכנו עבורכם מדריך ובו נסביר אודות סוגי ההדברות שקיימים. זה הרי ידוע שיש כל מיני סוגים של הדברות שמאפשרים לגרש את האורחים הלא רצויים. אבל מהם? ומה ההדברה שמתאימה לכם ביותר? את המידע הזה ועוד, תוכלו למצוא בשורות הבאות. 

 

הדברה ירוקה

אחת ההדברות הנפוצות ביותר היא ההדברה הירוקה. המושג "ירוק" מתייחס בעצם לנזק הסביבתי שנגרם לעיתים בעת הדברה. חשוב לציין שאין מדובר כאן בהדברה טבעית לגמרי (כפי שעשוי להישמע) שכן, מדובר עדיין בסוג חומר שנחשב למסוכן עבורנו (אבל טוב בשביל לגרש את היצורים שהתנחלו אצלכם בבית). החומרים שנפוצים בעת הדברה ירוקה הם בעצם חומרים כימיים על בסיס צמחי ומלכודות פרומון שנועדו למשוך בדרך כלל חרקים אל תוך מלכודת. שימו לב, אם יש לכם נמלים בבית ואתם רוצים להדביר אותם, כדאי שתדעו שהפרומון זו ההדברה הטובה ביותר עבורכם. תוהים מדוע? בגלל שהפרומון הורג את המלכה ולאחר מכן, כל שאר הנמלים פשוט מתות מעצמן.

 

הדברה ביולוגית

ההדברה הביולוגית נחשבת לחדשה יחסית בתחום. ההדברה הזו משלבת בין ביולוגיה למזיקים. אפשר לומר בעצם שהעיקרון של ההדברה הזו נמצא בלב ליבה של שרשרת המזון. הדברה מהסוג הזה לא כוללת חומרי הדברה ונעשית בה התערבות בתהליך הביולוגי הטבעי. יש מי שאומרים שזו בעצם ההדברה הירוקה האמתית. שימו לב, הדברה מסוג זה לא מתאימה לכל מזיק ויש לבדוק מראש מול מדביר מקצועי אם זו אפשרות שיכולה להבטיח לכם הרחקה מלאה של המזיקים. רוצים לברר פרטים מול בעל מקצוע אמין? תיכנסו לקישור הבא: hadbarott.co.il.

 

הדברה אלקטרונית

בהדברה מסוג זה, נעשה שימוש במכשירים מיוחדים שפועלים על תדרים גבוהים מאוד. מדובר בתדרים שנמצאים מעל תדר השמיעה של בני האדם. תדרים אלו מכוונים באופן ספציפי אל כל מזיק ומזיק. כך שעבורם, הקול שמתקבל מהמכשיר הוא צורם מאוד ובלתי נסבל. בסופו של דבר, המזיק מסמן את האזור בעל התדר הגבוה כאזור עוין שכדאי להתרחק ממנו, כך שהוא בעצם לא חוזר אליו בסופו של דבר. הדברה מסוג זה נועדה בעיקר למצבים שבהם יש צורך להרחיק את אחד או יותר מהמזיקים הבאים:

  • עטלפי פירות
  • חולדות
  • יונים
  • עכברים

ראוי לציין כי הדברה מסוג כוללת לעיתים גם התקנה של פסי דריכה חשמליים. למשל, אצל יונים, מתבצעת התקנה של פסים אלו. מגע הכי עדין בפסים יגרום ליונים לעקצוץ לא נעים ברגליים, כך שהן לא ירצו לחזור יותר אל האזור. במקרה שיש חולדות, נעשה שימוש בתנועות סיסמולוגיות שגורמות לחולדות לברוח מהמחילה שלהם ולא לחזור אליה, בגלל שהיא סומנה מבחינתם כמסוכנת עבורם.

אדם מרסס חומר הדברה

אולי יעניין אותך גם