אילו החזרי מס מגיעים לעצמאיים

עבור עצמאיים רבים, אחוזי המס הגבוהים שמוטלים עליהם גורמים לקשיים לא מבוטלים בקיומו של העסק.

בדיוק בגלל זה חשוב מאוד להכיר את הסוגים השונים של הפטורים להם זכאי כל עצמאי באשר הוא.

אז אם אתם עצמאיים שנחנקים תחת התשלום של המיסים, המידע שמופיע כאן הוא בדיוק בשבילכם.

 

החזר מס לעצמאיים

בניגוד לשכירים שתלשום המס שלהם מחושב לפי ההכנסה השנתית ובתור עובדים שכירים אין להם כל כך ממשק עם מס הכנסה, העצמאיים לא יכולים לדעת מה יהיה גובה תשלום המס שאותו יהיה עליהם לשלם בסופה של כל שנה. עם זאת, כדי להוריד את גובה התשלום הזה יש מספר צעדים שיכולים לסייע לכם בתור עצמאיים.

אישור פטור ממס הכנסה הוא צעד שיכול מאוד לסייע לכם בתור עצמאיים, ועל אף שהוא כרוך בקצת בירוקרטיה, לא כדאי לכם לוותר עליו. בסופו של דבר מדובר בכסף שעבדתם עליו קשה, וכדאי מאוד שכמה שיותר ממנו יישאר בידיים שלכם. אז לפניכם מספר החזרי מס שבתור עצמאיים מגיעים לכם:

 

  1. עוסק פטור

עוסק פטור הוא עסק עצמאי שפטור ממס הכנסה באופן מוחלט. בדומה לשכירים שמרוויחים מתחת משכורת מסוימת ולא מחויבים בתשלום מס, גם בעל עסקים עצמאיים פטורים מתשלום מיסוי עד גובה מסוים של הכנסה.

השיעור של ההכנסה עומד כיום על סביבות 100 אלף ₪ לשנה, ואם אתם בתור עצמאיים לא עוברים את הסכום הזה אתם פטורים ממס הכנסה באופן מוחלט.

 

  1. הוצאות

כל בעל עסק יודע שמס ההכנסה נקבע לפי שיעור מסוים מההכנסות של העסק. כמובן, ככל ששיעור ההכנסות גבוה יותר כך גם שיעור המס יהיה גבוה יותר. עם זאת, כדי לצמצם את גובה המס שאותו עליכם לשלם אתם יכולים לקזז מספר לא קטן של הוצאות של העסק כך שהם מחושבות על חשבון הרווחים שלכם.

ההוצאות שנחשבות הוצאות לעניין הזה הן רבות, וכדאי לכם לבדוק אותן היטב. אתם יכולים להוריד את תשלום המס שלכם בצורה משמעותית אחרי קיזוז של הוצאות שונות של העסק שלכם.

 

  1. נקודות ופטורים

בתור שכירים שעובדים במקום גדול, לא כולם מודעים לכל הפטורים שמגיעים להם. בין אם מדובר על הורים למספר ילדים, נשים בחופשות לידה ואפילו העסקה של בעלי מוגבלויות. בתור עצמאיים אתם חייבים להיות מודעים לכל הפטורים שאולי מגיעים לכם כי אם לא תנצלו אותם אך אחד לא יעשה את זה בשבילכם.

נקודות הזיכוי השונות יכולות להגיע לסכומים של אלפי שקלים בשנה ואם אתם מעסיקים מספר עובדים זה יכול להיות משמעותי מאוד.

 

לסיכום

בתור עצמאיים, תשלומי המס הגבוהים אינם גזרת גורל ויש לכם בהחלט מספר כלים שיכולים לעזור לכם לצמצם אותם באופן משמעותי. אם עוד לא בדקתם מה הזכויות שלכם, הגיע הזמן לעשות את זה ולהוריד את המס.

מחשבון

 

אולי יעניין אותך גם

תשלום מס שבח
פיננסים

מי פטורים מתשלום מס שבח?

מי שאינו בקיא בענייני הנדל"ן עלול לא להכיר את החוקים הנוגעים למס שבח. החוק קובע שעל כל רווח שנוצר בעקבות עסקת נדל"ן על המרוויח לשלם

קרא עוד »
דולרים
פיננסים

המדריך המלא לקרנות פנסיה

בעולם אידאלי, כולנו היינו לומדים כמה שנים, מתחילים לעבוד ואחרי 40 שנה פחות או יותר יוצאים לגמלאות. את המשכורת שקיבלנו באותן 40 שנה, תחליף קצבה

קרא עוד »