איך תדעו איזו מדפסת לקנות למשרד

חברות קטנות כגדולות, ארגונים, משרדים ומוסדות שונים רוכשים ציוד משרדי מגוון. כלי משרדי חשוב ביותר הינו המדפסת. בעולמנו משתמשים רבות בהדפסת מסמכים וזהו מוצר חובה בכל משרד. רבים נתקלים בהתלבטות לא פשוטה לפני קניית מדפסת, שהרי לצד חשיבותה והרצון להתאימה לצורכי המשרד, מדובר בהוצאה פיננסית גדולה. איזה מדפסת כדאי לקנות? איך תדעו לעשות את הבחירה הנכונה? במאמר זה נרכז עבורכם מספר עקרונות מנחים.

 

עסק קטן? עסק גדול?

אז לפני הכל, חשוב לשאול את עצמנו מספר שאלות: מהו העסק שלנו? מה גודלו? מה הצורך שלנו במכונת הדפסה? האם אנו נדפיס מסמכים באופן יומיומי(לדוגמא – משרד עורכי דין, בית ספר) או שכרגע כמות ההדפסות שלנו תהיה בתדירות קטנה? מהו הסכום שאנו מסוגלים לשלם עבור מדפסת? האם נצטרך מדפסת פשוטה או משוכללת ועוד ועוד. לפני שתמשיכו לקרוא את המאמר חשבו על שאלות אלו בכדי לדייק את הצרכים שלך.

 

מדפסת משולבת

נסביר מושג שחשוב שתכירו בבואכם לקנות מדפסת למשרד. לכל מדפסת פונקציות שונות – הדפסה, צילום ופקס. אך לא כל מדפסת מכילה את כולן יחד. כלומר, בשכלול הצרכים שלכם, חשבו האם תצטרכו את כל שלושת הפונקציות או שרק חלק מהן יהיו רלוונטיות עבורכם. כמובן ששילוב בין השלושה יעלה את מחיר המדפסת. נציין כאן ששימוש בפקסים הופך להיות פחות ופחות נפוץ בעולם ועל כן חשבו על הטווח הארוך…

 

מדפסת לייזר או שיטת הזרקת דיו

בשוק, קיימות שתי סוגי מדפסות – הסוג הראשון הוא מדפסות שעובדות בשיטת לייזר. במדפסות אלו משתמשים באבקה מיוחדת שהיא סוג אחר של דיו. הסוג השני הוא מדפסות דיו – כלומר, מדפסות שהטונר שלהם הוא מדיו. שני הבדלים מרכזיים קיימים בין שני סוגי המדפסות.

 

מה ההבדל אז?

הראשון מתבטא במחיר – מדפסת לייזר תעלה יותר גבוה ממדפסת דיו. ההבדל השני קשור למחיר בטווח הארוך. במידה ואתם מדפיסים כמות גדולה של חומר, ישתלם יותר עבורכם לקנות מדפסת לייזר, שמחיר הטיונר שלה נמוך יותר לעומת דיו רגיל. ההבדל השלישי מתבטא באיכות ההדפסה. במידה ודף היוצא ממדפסת דיו יתרטב, ככל הנראה הדיו יימרח ויאבד מצורתו המקורית. בניגוד למדפסת זו, דיו של מדפסת לייזר לא יימרח.

 

חברות מומלצות

אז כמובן שכמו בכל תחום ישנן חברות מומלצות יותר ופחות. היעזרו בחברים, עסקים דומים ואנשים קרובים שיכולים לייעץ לכם על חברות שונות. שימו לב שיש חברות שמתמחות בייצור מדפסות לייזר, ויש שבמדפסות דיו. כמו כן, ישנן חברות שניתן להשתמש רק בדיו שמיוצר על ידי החברה בלבד ולכן וודאו כי יש בידיכם להשיג אותו.

 

גורמים נוספים חשובים

במידה ורלוונטי לכם מהירות ההדפסה – בדקו זאת מאחר ויש מדפסות שהקצב שלהן איטי. פרט חשוב נוסף הוא – האם ניתן להדפיס בגדלים שונים של נייר? או אפילו בעוביים שונים? זכרו – הדרך לבחירת מדפסת שמדויקת עבורכם היא שאילת השאלות הנכונות. בהצלחה!

מדפסת למשרד

אולי יעניין אותך גם