איך מיינדפולנס עוזר לחזק חוסן נפשי?

אולי מספיק עם העבר? הוא ממילא לא ניתן לשחזור, והעתיד לא באמת ידוע. מה שנמצא איתנו נוכח וקיים זה הרגע הזה.

למעלה מ-6,500 מחקרים שנערכו ברחבי העולם מוכיחים כי התמקדות בהווה ע"י אימון במדיטציית מיינדפולנס, מסוגל לנצח דפוסי חשיבה והתנהגות שליליים ולהפחית מתח, לחץ וסטרס.

מעוניינים לדעת איך זה קורה? קראו על מיינדפולנס – הקסם שבלהיות.

 

החיים מתחת למכבש הלחצים

שנות האלפיים הביאו בתיק הגדול שלהם: טכנולוגיה, קדמה וחדשנות, בו בזמן שהם שלפו לחצים, דאגות והתמודדות יומיומית רצופת מתחים. מנגנוני ההגנה שלנו נחלצו לפעולה כשהם מגייסים לשם כך הרגלים הרסניים כמו עישון, אכילה רגשית וצריכה של סמים. צורה אחרת של התמודדות במידה ואנו חדורי רצון טוב, היא שימוש בשיטות הרגעה יזומות כמו פעילות ספורטיבית, יציאה לטיול או השתתפות בשיח שבועי עם פסיכולוג, כל אלו אינם פתרונות זמינים ברמה היומיומית, מה שגרם לאנושות לנסות להתחקות אחר השיטה שתחזק את החוסן הנפשי.

 

חברה של מוסחים – כשהעולם עבר לאוטומט

יש לנו נטייה לצפות במסך ותוך כדי לנשנש, לעסוק בישול ולחשוב על מה שעתיד להתרחש או להרהר במה שהיה תוך כדי נהיגה. מיינדפולנס היא היכולת לעצור לרגע ולהשליט מודעות על הנעשה. בתרגול של מיינדפולנס אנו נוכחים ברגע הזה נוכחות מלאה ומאפשרים לעצמנו לחוות רגשות, תחושות והתנהגויות מבלי להשתמש בשוט הביקורת כלל. הדרך הזו הוכחה כבריאה, חסכונית ונכונה מאוד לנפש, והיא מאפשרת לפתח חוסן נפשי שאינו בורח מהתמודדות ומסוגל להיות נוכח עם עצמו בכל רגע נתון.

ברגעים של הסחת דעת אנו מסוגלים להתקלח מבלי להרגיש כלל את זרימת המים, לאכול בלי לחוש את טעם המזון ולעבור 100 פעם בשדרה פורחת מבלי ליהנות אף לא פעם אחת מלבלובן של הנוריות. בשיטת תרגול מדיטציה מיינדפולנס, לכל אלו יש מקום, הם מהווים את השניה הנוכחית וההתמקדות בהם מסוגלת להשרות עלינו רגיעה ותחושת הנאה עמוקה.

 

מיינדפולנס – איך קורה הנס?

מיינדפולנס הינה שיטה בה אנו מתרגלים באופן שיטתי את מיקוד תשומת הלב ברגע הזה. כאשר אנו מודעים לתחושות הגופניות ברגע הנתון, אנחנו מבטלים את דפוס החשיבה האוטומטי. דפוסי החשיבה האוטומטיים שלנו משום מה אינם עוסקים תמיד בטוב והיפה שבחיים, פעמים רבות הם מביאים אותנו לעיסוק מתמיד בתסכול מהעבר ובפחדים מהעתיד. תרגול המיינדפולנס תוקע מקלות בגלגלי השיניים האוטומטיים של המחשבה שלנו ושובר את הדפוס, מה שמאפר לנו התבוננות נקיה יותר במתרחש מתוך רגיעה, סקרנות ואפילו יצירתיות. תחושות אלו יוצרות שינוי בצורת התגובה שלנו, כאשר מתגובה של חשש והימנעות אנו מגיעים ממקום של "גישה", כלומר מסוגלים לפתור בעיות וליצור עם הכלים העומדים לרשותנו בהפחתה מקסימלית של מחשבות שליליות.

מה שטוב במיינדפולנס הוא הנגישות שבשיטה הזו, שאיננה מוגבלת לזמן התרגול בלבד, תוכלו לרכוש אותה ככלי זמין, ולשלוף אותה "מהכיס" בכל עת מצוא, לרווחתכם.

תרגיל

 

אולי יעניין אותך גם

6 עובדות שלא הכרתם על אוזמפיק!
בריאות

6 עובדות שלא הכרתם על אוזמפיק!

קיימת תרופה פופולארית להרזיה שנרכשת בשנים האחרונות. עם התקופה הזו של עמידות וגיוס נתונים, חשיבותה של תרופה זו במאבק בהשמנה ובשמירה על משקל תוכל להתבטא

קרא עוד »