איך לפתור סכסוכים? הכול על בוררות עסקית

סכסוך הוא אף פעם לא נעים, לעיתים שני צדדים שהיו עד לא מזמן קרובים עד מאד מצויים בסכסוך כה עמוק שהם לא רואים את הסוף באופק. במקרים כאלה ישנן מספר אפשרויות איך להתקדם לעבר פתרון הסכסוך, אחד מהפתרונות הינו בוררות. מה זה בוררות? למה זה מתאים דווקא עכשיו? הכל על בוררות עסקית

במקרים בהם יש צורך בפתרון סכסוך על ידי גורם שלישי וניטרלי ישנן מספר אופציות המוצעות לצדדים. האפשרות לפנות לבוררות, דורשת הסכמה מודעת של שני הצדדים מאחר ותהליך זה הוא שונה מאד מהליך משפטי בו אחד הצדדים יכול לתבוע את הצד השני, ללא צורך בהסכמתו.

 

מתי מתאים לפנות לבוררות?

בוררות יכולה להתאים כאשר יש ליישב סכסוך בין שני צדדים והם לא מעוניינים לפנות לבתי משפט. יתכן ואין להם את המשאבים המתאימים כמו כסף, או זמן, ויתכן שיש להם סיבות אחרות. כאשר הצדדים מחליטים כי פניהם לבוררות, הם מסכימים בזאת כי הם מעוניינים להגיע לעמק השווה בצורה הוגנת אך לא מסוגלים לעשות זאת בכוחות עצמם. בשיטוט קצר ברשת, באתרים כמו /https://www.borerut.com ניתן לראות כי בורר יכול ליישב סכסוכים מסוגים מגוונים.

 

יתרונות הבוררות על פני אפשרויות אחרות

בבחירה באפשרות של בוררות אנחנו בעצם מרוויחים מספר דברים. ראשית, חיסכון רב בכסף, זמן והליכים משפטיים שיכולים להיות סבוכים יותר ממה שחשבנו. שנית, בהבדל מגישור, הפניה לבוררות הינה הסכמה שכאשר לא תהיה הסכמה בין הצדדים, הבורר בעצמו ייתן את ההכרעה והיא תהיה מקובלת על שני הצדדים. באופן כללי, כל הליך הבוררות סופו להיות מקובל על שני הצדדים כי לשני הצדדים ישנה יכולת החלטה בהליך, החל מבחירת הבורר וכלה בהיקף הסמכות אותה הם מעניקים לו.

 

איך הליך הבוררות יכול להסתיים?

הליך הבוררות יכול להסתיים בכמה דרכים אפשריות. הוא יכול להסתיים בכך ששני בצדדים מגיעים לעמק השווה בעזרת הבורר עצמו וחותמים על הסכם שמוסכם על כל אחד מהצדדים. אפשרות נוספת היא שהצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה, אך הבורר שמע את עמדתם של שני הצדדים מכל הכיוונים ועכשיו עליו להכריע בסכסוך.

גם כאשר סכסוך מסתיים בדרך זו, שני הצדדים חותמים על הסכם שבו מפורטת ההכרעה. במידה ולא הצליחו להגיע להסכמות, ואחד הצדדים לא מעוניין לחתום על הסכם שאינו מתיישב בקנה אחד עם עמדותיו, הדרך לבית המשפט קצרה וכך גם להליך ארוך, יקר ומלא בעוגמת נפש.

 

איך בוחרים בורר?

בחירת הגורם השלישי והינטרלי שיעזור ביישוב הסכסוך הוא תהליך חשוב, שכן שני הצדדים צריכים לראות בו גורם מכריע. כדאי לוודא כי לבורר ישנן התעודות הנכונות, הוותק והניסיון הנכונים ועדיף להשתמש בשירותיו של בורר שמגיע ממשרד מקצועי שיוכל להיעזר הו במידה ויהיה צורך.

בוררות עסקית

 

אולי יעניין אותך גם