איך לחבר מגבר כריזה לרכב וכמה זה עולה

מגברי כריזה לרכב הם אלו שמאפשרים לבעלי הרכב לנסוע ברחובות העיר ולהכריז אלטעזאכן, בואו לתרום דם או סתם לאחל חג שמח ויום טוב לכל עוברי האורח. לפניכם טיפים לחיבור המגבר ברכב, כמה זה עולה וכל מה שצריך לדעת על מגבר לרכב.

 

איך נראה ועובד מגבר כריזה לרכב

כמעט בכל מגבר כריזה לרכב תוכלו למצוא מצד שמאל את חיבורי המתח שהם פלוס ומינוס – אדום שחור המחזיקים 12 וולט שמשם ניתן להתחבר למתח של הרכב. מצד ימין קיים חיבור למיקרופון פלוס מינור בצבע אפור. בחזית המגבר ניתן לראות כניסת מיקרופון, כניסת AUX לחיבור של טלפון, מחשב או מכשיר מוזיקה אחר. לכל כניסה יש ווסת עוצמה משלו ובנוסף ישנו מתג שמפעיל שתי אזעקות שונות.

 

מה חשוב במגבר למערכת כריזה

המגבר של המערכת הוא הרכיב החשוב ביותר במערכת עצמה מכיוון שהוא אחראי על עוצמת הקול. במגבר כריזה ישנם שני פרמטרים חשובים לבדוק אותם. אחד הוא עוצמת קול מספקת ויכולת שליטה נוחה בעוצמה של הווליום והשני שהסאונד שמופק יהיה ברור ומתאים למרחב פתוח כך שאין רעשים חלשים שמפריעים להבין את מה שנאמר לתוך המיקרופון.

 

מיקסר

מיקסר הוא אופציה שניתן להוסיף לתוך מערכת הכריזה אך אין בו הכרח. המיקסר יכול להוסיף אופציות לסאונד והצלילים שאתם מפיקים כמו חלוקת צלילים לאזורים שונים, אפשרויות של שליטה נפרדת בכל אזור, וויסות אפקטים וצלילים שהמגבר מוציא לרמקולים או לשופרים. אם אתם מחפשים מערכת כריזה פשוטה שתאפשר לכם להשמיע מוזיקה ולדבר לתוך מיקרופון כנראה שלא תצטרכו מערכת שכוללת מיקסר.

 

איך בוחרים מערכת כריזה וכמה היא עולה

עלות מערכת הכריזה משתנה בין דגמים על פי חוזק המגבר, הוואט שלו וכמובן האפשרויות שיש בו כמו חלוקה לאזורים ועוד. מגבר כריזה פשוט של 40 וואט יעלה בין 300 ל500 שקלים בעוד שמגבר כריזה 60 וואט יעלה בין 700 – 800 שקלים. בנוסף תוכלו גם למצוא מגברי כריזה המחלקים את הסאונד לאזורים ונותנים אפשרות לשלוט בכל אזור בנפרד שהם יעלו עד 2,000 שקלים.

 

מה ההבדל בין רמקול ושופר

הרמקולים והשופרים הם מה שנמצאים מחוץ לרכב ואחראים על הפצת הצלילים. ברמקולים מומלץ להשתמש עבור שמע בסביבה הקרובה בה אנחנו נמצאים ולעומת זאת בשופר כדאי להשתמש כאשר מעוניינים לכוון את הקול לכיוון מסוים כמו למשל כריזה לקריאה לאנשים עבור אנשי ביטחון מתנדבים, אמבולנסים, משטרה וכו'. השופר מסוגל להשמיע קול רחוק יותר מאשר רמקול.

 

לסיכום

התקנת מערכת כריזה ברכב אינה דבר מסובך מכיוון שהיא מגיעה עם הכבלים המתאימים אך מומלץ לעשות זאת בצורה אחראית, להיעזר במדריכים המצורפים אליה ואם יש צורך לפנות לאיש מקצוע ולסדר את המערכת בצורה נוחה ומיטבית עבור הרמקולים והנוחות של המשתמשים בה.

רמקולים

 

אולי יעניין אותך גם