אומנות הבלוף: איך לזהות שקרן ולנצח בגדול

אחת הבעיות הכי גדולות של כל שחקן פוקר היא להבין האם מי שמשחק מולו באמת מחזיק בקלפים חזקים יותר משלו, או שהוא מבלף. בלוף היא אחת המיומנויות הבסיסיות והחשובות ביותר בפוקר, ומה שהופך שחקנים למקצועיים היא היכולת לבלף בלי להניד עפעף ובלי שהיריבים שלהם יזהו שהם מבלפים.

בטח קרה לכם שישבתם במשחק והייתם בטוחים שמישהו מחזיק ביד חזקה מאוד, ואז גיליתם שהוא בילף אתכם כל הדרך אל הקופה. נכון שאין דבר יותר מבאס מזה? כדי שזה לא יקרה לכם שוב, דאגנו להכין לכם מדריך שיסייע לכם לגלות מי מבלף אתכם ומי באמת מחזיק ביד חזקה. מוכנים? בואו נתחיל!

 

שפת גוף

אחד הדברים שהכי קשה לאנשים להסתיר או לזייף הוא שפת הגוף שלהם. לא משנה אם זה באמצע משחק אומהה פוקר, דייט עם בחורה, או פגישה בעבודה. לכל אדם יש שפת גוף אופיינית, כמעט בלתי נשלטת, וכשהוא משקר או מרמה אפשר לשים לב לשינויים בשפת הגוף שלו. רוב השחקנים שמבלפים ינסו לא להסתכל לכם בעיניים אלא לנתק מבט ולהסתכל על דברים אחרים.

דבר נוסף בשפת הגוף שכדאי לשים לב אליו הוא הנשימות, מכיוון שהרבה פעמים אנשים שמבלפים נכנסים ללחץ שמשפיע על הנשימה. נסו לחפש עוד סימנים שמעידים על בילוף כמו טיקים בפנים, שינוי בזווית הכתפיים, ועוד. ברגע שמשהו נראה לכם חריג, יש סיכוי טוב שזהו בלוף.

אומהה פוקר

דפוסי הימור

אם אתם מכירים מספיק טוב את הדרך שבה היריב שלכם מהמר, ואת אסטרטגיית המשחק שלו, יש לכם סיכוי לא רע לעלות על הבלופים שלו. בלפנים בדרך כלל לא יהמרו על סכומים גדולים, אלא יעלו את ההימור לאט ובסכומים נמוכים. אופציה אחרת לבלף היא הדרך השנייה, לא לחכות שההימור יעלה באופן טבעי אלא להיכנס באגרסיביות עם סכומים גדולים. אם שחקן שמהמר לרוב על סכומים מסוימים מתחיל לחרוג מהם באופן משמעותי, כדאי לחשוד בו שהוא מנסה לבלף.

אומהה פוקר

דיבורים

הרבה פעמים שחקנים שמבלפים נמצאים בלחץ, ומכיוון שקשה להם לשמור על קור רוח ועל פוקר פייס הם מתחילים לדבר בלי הפסקה. ברגע שאחד השחקנים סביב השולחן מתחיל לשאול שאלות, להתעניין, או לנסות לתמרן את היריבים שלו, כדאי שתתחילו לחשוד. הרבה פעמים מדובר על ניסיון להסוות את הלחץ ואת ההתרגשות שלהם. מי שבאמת מחזיק ביד חזקה לא צריך לבלבל את המוח, ולא מחפש להראות לכולם כמה הוא חזק. הוא פשוט משחק ומנצח.

 

סיכום

אין ספק שלמרות הצורך החיוני לעלות על שחקנים שמבלפים, לא מדובר על משימה קלה. כאשר אתם משחקים עם חברים זה קצת יותר קל, אבל מול זרים זהו אתגר. נסו לזהות את האסטרטגיה וההתנהלות הרגילה של השחקן בכל הפרמטרים, וברגע שהוא חורג ממנה – צריכה להידלק לכם נורה אדומה.

אומהה פוקר

אולי יעניין אותך גם

תשבץ
ספורט

איך פותרים תשחץ?

אומרים שהאנשים בעולם מתחלקים ל – 2. אלו שיש להם אסטרטגיה לפתרון של תשחץ ואלו שטרם התנסו בתשחצים ולא יודעים מאיפה להתחיל. המדריך הנוכחי פונה

קרא עוד »
תחרות
ספורט

אביזרי חובה לכל אופניים

תחום אביזרי האופניים הוא עצום, מספיק להיכנס לאתר שמוכר ציוד ולהתחיל לראות כמה מבחר יש מכל סוג של אביזרים וכמה איכויות ויצרנים שונים. מצב זה

קרא עוד »