איך להתאים הגברה לאירוע

ממסיבה בחיק הטבע, חתונה או אירוע בחצר הבית – תמיד צריך שתהיה מערכת שתוכל להשמיע מוזיקת רקע שתסייע לנו לעצב את אווירת האירוע. בחירה לא נכונה של גוף ההגברה מייצרת אי התאמה בין ההגברה לגודל החלל בו מתקיים האירוע, כמות האנשים והאווירה. כדי להימנע מאי נעימויות וחוסר איזון בחגיגה שלכם, ישנם מספר שיקולים שחייבים להתייחס אליהם כשבוחרים את מערכת ההגברה. הנה הגורמים המרכזיים שיסייעו לכם להתאים את מערכת ההגברה לאירוע.

 

גודל חלל האירוע

כשמסכמים על מקום לחגיגה, חשוב מאוד לדעת מהן מידות השטח בו יקיים האירוע והאם המקום הוא פתוח או סגור, ומה הם החומרים שסוגרים אותו. חומרי הקירות ופתיחות המקום משפיעות בצורה ישירה על האקוסטיקה, ובהתאמה, על עוצמת מערכת ההגברה.

במידה ומדובר במקום סגור, לא יהיה צורך במערכת הגברה עוצמתית במיוחד אך כן יהיה צורך ברמקולים עם מיקסר\מיקסר חיצוני כדי להתאים את הסאונד לחלל. מסיבה רבת משתתפים בחלל פתוח – במקרה כזה, של מסיבה בחלל פתוח וכמות גדולה מאוד של משתתפים, יהיה צורך במערכת הגברה רצינית ביותר. מערכת זו תכלול גנרטור עוצמתי מאוד, רמקולים חזקים מאוד בעוצמה של 500 וולט, ופלטת די.ג'יי.

 

שימוש במערכת ההגברה

כשבוחנים מערכות הגברה אפשריות, עליכם להבין מראש מה יהיו השימושים במערכת ההגברה באירוע. אם מדובר בטקס – יהיה צורך במיקרופונים רגילים וגם מסוג מדונה, מערכת הגברה אלחוטית ופיזור רמקולים. אם מדבור במסיבה – יהיה צורך במערכת הגברה שהדגש המרכזי הוא על המיקסר, שיוכל לווסת את הצליל ולעבד אותו בצורה מיטבית.

 

כמות האורחים

  • מקום סגור, עד 80 משתתפים – כל עוד הקהל לא מונה יותר מ-80 איש, והאירוע מתקיים באולם סגור, לא יהיה צורך בהגברה מתקדמת מעבר לבידורית נטענת ניידת הכוללת נגן דיסקים וחיבור AUX וחיבור Blue Tooth, מיקרופון אלחוטי ידני או מיקרופון מדונה.
  • אירוע בחוץ עד 250 איש – כל אירוע תחת כיפת השמיים הכולל כמות משתתפים גדולה במיוחד, מצריך מערכת הגברה רצינית. הציוד המומלץ לסדר גודל כזה הוא מערכת הגברה הכוללת זוג רמקולים מוגברים (רמקולים עם מגבר פנימי) בעצמה של 300W כל אחד. אפשרות נוספת היא מיקסר מקצועי של 4 ערוצים ומיקרופון חוטי או אלחוטי בהתאם לצורך או מדונה.

 

יאללה בלגן!

כמובן שאפשר לדבר על טווח המחירים של מערכות הגברה להשכרה או להזמין חברה שתבצע את ההקמה. המחיר יכול לנוע החל מ- 500 ₪ ולהגיע לעשרות אלפי שקלים, אך הכל תלוי בתכונות האירוע. אל תשכחו שבחירה נכונה של הגברה לאירועים תהפוך את האירוע שלכם מפח למוצלח. ישנם פרמטרים נוספים שיכולים להשפיע על סדר הגודל של מערכת ההגברה לאירוע, אך שלושת הגורמים הנ"ל הם המרכזיים שרשימת השיקולים. במידה ואתם פונים לחברה, בדקו את עבודותיה וחוות דעת.

הגברה לאירוע

אולי יעניין אותך גם

אולם אירועים על הים
אירועים

אולם אירועים על הים

במהלך חיינו יש מספר אירועים משמעותיים שאנחנו רוצים לחגוג בצורה המיוחדת ביותר שאפשר עם האהובים והיקרים שלנו. ומה יותר מיוחד מלחגוג זאת באולם שמוקף ביופיו

קרא עוד »
אינסטהבלוק
אירועים

3 פריטים מקוריים לאירוע הבא

הפקה של אירועים הפכה בשנים האחרונות לעניין מורכב שמצריך היכרות עם הפרטים הכי קטנים. עובדה זו נודעה לנו לאחרונה, כשמצאנו את עצמנו מפיקים אירוע בר

קרא עוד »