איך להשתמש בדוד בצורה הכי נכונה וחסכונית

דוד החשמל, במיוחד בימי החורף, צורך חשמל רב שעלול לגרום להוצאות יקרות.

עם זאת כל בני הבית צריכים להתקלח, ולכן חשוב לנקוט בפעולות חסכוניות.

המאמר יפרט איך להשתמש בדוד בצורה הכי נכונה וחסכנית.

 

הערכה נכונה של כמות המים החמים לבני הבית

הזמן בו מופעל הדוד החשמלי הוא זה שקובע את צריכת החשמל. גם כאשר מכוונים את הטמפרטורה והדוד מגיע לחום הרצוי, כאשר היא יורדת התרמוסטט פועל באופן אוטומטי ומעלה אותה שוב. לפיכך, הצעד הראשון הוא הערכת כמות הצריכה של המים החמים בבית. למשל, אם בבית 4 נפשות והפעלת הדוד לשעה מספקת לכולם מים חמים למקלחת, אין צורך להדליק אותו ליותר זמן. ביחד עם זאת, ניתן להתקין שעון שמראה מתי הדוד מסיים לחמם את המים כאשר הוא מגיע לטמפרטורה שכוונה מראש בתרמוסטט. להתקנת השעון יש לפנות לחשמלאי מוסמך.

 

התקנת טיימר או שעון שבת

חשמלאים בירושלים או חשמלאים בתל אביב הם המורשים להתקין שעון המדליק ומכבה את הדוד באופן אוטומטי על פי שעות שהגדרתם מראש. השעון יכול לחסוך הרבה כסף לטווח הרחוק ולהגן על התרמוסטט מתקלות. כלומר, במידה והתרמוסטט מתקלקל, השעון הוא היחידי שיכול לכבות את הדוד. ניתן לרכוש טיימר מכני רגיל, טיימר דיגיטלי או טיימר המופעל באמצעות אפליקציה מכל מקום.

 

ניקוי האבנית בדוד

במשך הזמן מצטברת אבנית בדוד החשמלי הגורמת להאטה בקצב החימום של המים ומייקרת את עלות החשמל. כלומר, האנרגיה החשמלית מנוצלת רק בחלקה לחימום המים כאשר רובה מחממת את האבנית וגורמת לבזבוז באנרגיה. הפעולה הראשונה שיש לעשות היא להוריד את הטמפרטורה וכך תיווצר פחות אבנית והפעולה הבאה היא ניקוי הצטברות האבנית באמצעות איש הדודים או התקנת פילטר בקו המים.

 

טיפים לחיסכון במים חמים – מה אתם יכולים לעשות?

  • על מנת לחסוך במים חמים ובחשמל ניתן לעשות שימוש בראשי ברזים או מקלחות המגבירים את הלחץ של המים.
  • סגירה של הדלת והחלון בחדר האמבטיה ישאירו את המקום חמים וכך לא תצטרכו להשתמש במים רותחים ותחסכו בחשמל.
  • בעת הסיבון או החפיפה מומלץ לסגור את הברז וכך לחסוך גם בצריכת המים וגם בצריכת החשמל.
  • גם רחיצת כלים עם מים חמים היא הכרחית בחורף אך אין צורך להשאיר את הברז פתוח כאשר מקרצפים את הכלים.
  • הפעילו את דוד החשמל בשעות בהן אין עומס חשמל וכשאין עוד מכשירים זוללי חשמל המופעלים בבית. כך תשמרו על המים החמים בדוד לזמן ארוך.
  • בקשו מהחשמלאי לכוון את התרמוסטט ל-60 מעלות על מנת שלא תצטבר אבנית וכדי לחסוך בצריכת החשמל.
  • חשוב למקם את הדוד החשמלי מראש במקום מוגן מרוחות וגשמים כדי שלא יאבד את החום ולבדוק שהצינורות שיוצאים ממנו תקינים גם מבחינת הבידוד.

 

גוף חימום וקולט

אולי יעניין אותך גם

תשלום מס שבח
פיננסים

מי פטורים מתשלום מס שבח?

מי שאינו בקיא בענייני הנדל"ן עלול לא להכיר את החוקים הנוגעים למס שבח. החוק קובע שעל כל רווח שנוצר בעקבות עסקת נדל"ן על המרוויח לשלם

קרא עוד »