איך להכין עוגת שכבות יפיפייה

ישנם שני סוגים של קונדיטורים חובבים, היצירתיים ואלו שאינם יצירתיים.

התוודה ואומר, לצערי הרב, אני שייכת לקבוצה השנייה.

העוגות שאני אופה יוצאות טעימות ברמות (או לפחות ככה המשפחה שלי אומרת לי).

אבל עניין הקישוט הוא פשוט לא בשבילי.

 

האומנות באפייה

תמיד חלמתי להשתתף בלימוד של קורס קונדיטוריה ובעיקר בשביל ללמוד איך לעצב ולשדרג את העוגות שאני מכינה. הרי כולנו יודעים שטועמים קודם כל עם העיניים. אבל רגע לפני הקורס השלם, הנה כמה עצות מדהימות להכנת עוגת שכבות, יפה, יצירתית והכי חשוב פשוטה.

 

החיתוך

הדבר החשוב ביותר ביצירת עוגת שכבות יפה וסימטרית הינו החיתוך שלה. בשביל לחתוך את העוגה באופן מושלם התחילו מלאפות אותה בתבנית ישרה. הטעות הנפוצה (והגרועה ביותר) שניתן לעשות זה לאפות את העוגה שלכם בתבנית חד פעמית.

את החיתוך עצמו חשוב לעשות עם סכין משונן וארוך, האופציה הטובה ביותר בעיניי זו סכין ללחם. כמו כן, חשוב לבצע את החיתוך על משטח מוצק או מסתובב.

משטח מסתובב יאפשר לכם להניע את העוגה, ללא תזוזה של הסכין, דבר היוצר חתך ישר ומדויק. על משטח מוצק חשוב לבצע את החיתוך בצורה של ניסור, והכי חשוב לא למהר.

לאלו מכם אשר ממש מתקשים בשלב החיתוך יש לי שתי המלצות, קודם כל, תתאמנו! ככל שתנסו יותר כך תצליחו יותר. האפשרות השנייה שלכם היא לחלק את הבלילה למספר תבניות וכך תקבלו את כמות החלקים שתרצו ללא צורך בחיתוך. (שימו לב, כדי לא לשרוף את העוגה, יש להוריד את משך זמן האפייה).

 

הכל עניין של כמויות

בשלב הבא, אחרי שהעוגה חתוכה והקרם מוכן, תחלקו אותו באופן שווה, לפי מספר החלקים אותם תרצו לצפות. שכבה אחידה של קרם תוסיף לסימטריה ותשפר את המראה של העוגה.

 

אלתור

היופי בעוגת שכבות, הינה העובדה שאם יש לכם סדק או חור בעוגה, אתם תמיד יכולים להפוך את החתיכה, כך שבצד שפונה החוצה תהיה השכבה היפה.

גם במקרה בו העוגה שקעה באמצע תוכלו לשים במרכז כמות גדולה יותר של קרם, זה יאזן את גובה העוגה.

 

ועכשיו לקישוט

כעת ישנו מספר רב של אפשרויות להמשך הקישוט של העוגה. ראשית, ניתן להשאיר אותה כך, ללא ציפוי. אך, שימו לב, במקרה כזה מומלץ לא למרוח את הקרם עד לשוליים אלא לאפשר לקרם ל"הימחץ" קצת על ידי השכבה שמעל.

אפשרות נוספת, קלילה ונחמדה, ציפוי העוגה בקרם או פשוט בגאנש שוקולד.

לשדרוג נוסף, ניתן להוסיף קישוט של פרחים אכילים, פירות או אגוזים. אך, חשוב מאוד שתשמרו על קו אחיד של עיצוב ולא תפוצצו את העוגה בכל הקישוטים שנותרו לכם בבית.

 

ניסיון זה הכל

טיפ אחרון, שמגיע מניסיון רב. פשוט תמשיכו לנסות. תזכרו שהעוגה שלכם תהיה הכי מיוחדת לאנשים שקרובים אליכם, אך ורק כי אתם עשיתם אותה. אז אל תפחדו לנסות, להתנסות וגם להרוס פה ושם.

 

עוגת יום הולדת

אולי יעניין אותך גם