איך להכין את הבית שלכם לחורף

לפני שהחורף מגיע בעיצומו, יש לבצע מספר פעולות בבית שיסייעו לכם לחסוך כספים מיותרים ותקלות. אם כן, כיצד עושים זאת?

 

טיפול בגג

החורף בישראל מלווה בסופות, רוחות עזות וגשמים הגורמים לשיטפונות בבתים רבים. המים החודרים לבית בדרך כלל מגיעים מנזילות חיצוניות בגג וכדי למנוע אותן יש לנקוט במספר פעולות. בראש ובראשונה חשוב לנקות את המרזבים כדי שהניקוז של המים יהיה תקין. באמצעות צינור הזרימו לתוכם מים ונקו את כל הפסולת והעלים שהצטברו בתוכם. חשוב גם להתקין במרזבים רשתות שיסננו את הלכלוך וימנעו סתימות. בנוסף, אם ישנם עצים הגדלים בסמוך לגג, גזמו אותם. בדקו שהגג אטום דיו כדי לעבור את החורף. תוכלו להשתמש בחומרים אקריליים או בסיבים מיוחדים עם שיפוע לניקוז וציפוי מיוחד לגג. לפני האיטום יש לנקות את הגג היטב, לגרד שטחים בולטים ולוודא שלא נותרות שאריות מים במקומות ספציפיים. אם תתקלו בסדקים מלאו אותם בחומר אקרילי וייבשו היטב. לאחר מכן מרחו את חומר הציפוי בשטח ובחיבורים של הגג. לבסוף בדקו את תקינות דוד החשמל ובמידת הצורך החליפו אותו.

 

חימום הבית

ערכו בדיקה של גופי החימום בבית. ראשית בדקו את תקינותו של המזגן על מצב של חום. לאחר מכן נקו את הפילטר מאבק על ידי שטיפתו תחת זרם מים באמבטיה. במידה ואתם מתקינים מערכת מיזוג מיני מרכזית הזמינו את החשמלאי שיתקין מפסק תלת פאזי בארון החשמל כדי שהמזגן יוכל לעבוד במתח גבוה כאשר בבית עובדים מכשירי חשמל נוספים. כך גם תוכלו לרכוש מזגן חסכוני יותר. מכשירי חימום אחרים כמו מפזרי חום ותנורים, אינם חסכניים כמו שימוש במזגנים והם מסוכנים יותר בעיקר אם יש ילדים בבית. אם בכל זאת רוכשים מכשירים כאלו יש לבדוק שהם בעלי מפסק אוטומטי המפסיק את פעולתם כשמזיזים אותם או נתקלים בהם. מקמו אותם במקומות גבוהים כדי למנוע שריפות. מערכת החשמל בבית צריכה להיות תקינה ובטיחותית. הזמינו חשמלאי מוסמך שיבדוק את מערכת הארקה ומנעו תקלות והתחשמלות. חשמלאים בדרום יבדקו באופן מקצועי את ארון החשמל, מכשירי החימום ומערכת ההארקה.

 

תאורה חסכנית ויעילה

לקראת החורף יש לדאוג לתאורת חירום חסכנית שתהיה יעילה במקרים של הפסקת החשמל. בדקו שהסוללות שלה מלאות וטעונות. יתרה מכך, יש לדאוג לתאורה חסכנית בכל הבית כדי לצמצם את צריכת החשמל בתקופת החורף. לפיכך, השתמשו בתאורת לד שהיא חסכנית יותר או בנורות ליבון. מנורות פלורסנט אינן יעילות כשיש צורך בשימוש רב של תאורה. כדי לקבל אור חזק תוכלו לבחור במנורות לד לבנות. אך לעיתים ביום חורף גשום יהיה נעים יותר לשבת בסלון לצד מנורה עומדת או תאורת לד צהובה שיעניקו תחושה חמימה, רומנטית ולא מסנוורת. בבתים בהם יש אח וארובה ניתן לקבל אור עמום יותר וחום, אך כמובן יש לנקוט באמצעי זהירות.

 

גג

אולי יעניין אותך גם

5 טיפים לעיצוב הבית

יצירת בית יפה ופונקציונלי היא בראש סדר העדיפויות של בעלי בתים רבים. בין אם אתם עוברים לחלל חדש או מחפשים לחדש את המרחב הנוכחי שלכם,

קרא עוד »
ספה נפתחת
לבית ולגינה

איך לבחור ספה?

יש שיגידו שסלון הבית הוא החלל המרכזי והחשוב ביותר בבית, כיוון שחלל זה מרכז בתוכו את כלל בני הבית. בין אם אתם משפחה גדולה או

קרא עוד »