איך לבחור ספה?

יש שיגידו שסלון הבית הוא החלל המרכזי והחשוב ביותר בבית, כיוון שחלל זה מרכז בתוכו את כלל בני הבית. בין אם אתם משפחה גדולה או קטנה, רווקים הנוהגים לארח או בני זוג החיים יחד, חשוב לדעת לבחור ספה נכונה שתתאים לצרכים שלכם ולגודל חלל הסלון שלכם בצורה הטובה והנוחה ביותר.

 

התאמת סוג הספה

לפני שניגשים אל חנות רהיטים לקניית ספה, יש להתאים את סוג וגודל הספה לסלון הבית.
לכן עליכם למדוד את חלל חדר הסלון שבו אתם מעוניינים למקם את הספה. לאחר מכן עליכם להתאים את סוג הספה לשימוש שלה, כמות האנשים אשר ישתמשו בספה ומהו סוג וצבע הריפוד שלה, על מנת שאכן הספה שקניתם תשמש ותשרת אתכם באופן הנוח, הנכון והטוב ביותר.

 

השימוש בספה

לפני קניית הספה עליכם להחליט מהי מטרת השימוש בספה – האם הספה היא לצורך אירוח כמות גדולה של אנשים? התכרבלות מנוחה וצפייה בטלוויזיה באופן מפנק? ספה נפתחת שנועדה לשינה? או אולי השימוש בספה הוא לצורך פגישות עסקיות, ולצורך זה יתאימו כורסאות ישיבה או ספה דו מושבית. לאחר ההבנה של השימוש בספה, אפשר לעבור לבחירת לסוג הספה.

 

סוגי ספות

ישנם סוגים רבים של ספות – ספות נפתחות לרווקים, ספות בצורת ריש, ספות דו מושביות, ספות תלת מושביות וכורסאות. ספה נפתחת תתאים לדירות רווקים קטנות, אשר אינם מעוניינים שהספה תגזול מחלל הסלון. ספה בצורת ריש תוכל גם היא להתאים לחלל קטן יותר, וספות דו מושביות ותלת מושביות ניתן לשלב יחד כשני חלקים לבעלי חלל חדר סלון גדול יותר.

 

בד וחומרי הספה

דבר נוסף החשוב בבחירת הספה הוא הבד וחומרי הספה על מנת שיהיה נעים לשבת עליה, וקל לנקות אותה, וכן למניעת בלאי של חיי הספה ולשמירתה לטווח הארוך. בנוסף, זהו החלק הנראה לעין וחשוב שהוא ייראה מרשים. כיום הבד הפופולארי והמומלץ ביותר לספה הוא בד סינטטי, כיוון שזהו בד אשר מחזיק לשנים רבות, מתנקה בקלות וגם זול יחסית.

 

גוון צבע הספה

בבחירת גוון צבע הספה ישנם כמה דברים אשר צריך לקחת בחשבון. חשוב לבחור צבע לספה אשר יתאים לשאר רהיטי הבית שלכם ולצבע הקירות בבית. ההמלצה היא לבחור גוון אשר מתאים לאורח וסגנון החיים שלכם בבית. למשל, אם מדובר על משפחה עם ילדים – כדאי לבחור ספה בגוון כהה יותר כדי שלכלוך לא ייראה עליה. לעומת זאת, אם מדובר על דירת רווקים או זוג ללא ילדים למשל, ניתן בהחלט לבחור ספות בצבע בהיר, אך כמובן שגם כאן זהו שיקול הנתון לטעמכם האישי.

בחירת הספה יכולה להיות תהליך פשוט ואפילו מהנה כאשר מודדים מראש את חלל הסלון, בוחרים את סוג הספה, את בד וחומר הספה ולבסוף את הגוון אשר יתאים לחלל באופן הטוב ביותר. כל אלו יעזרו לכם בדרך הנכונה, הקלה והטובה ביותר כאשר אתם בוחרים ספה.

חלל מעוצב

 

אולי יעניין אותך גם

5 טיפים לעיצוב הבית

יצירת בית יפה ופונקציונלי היא בראש סדר העדיפויות של בעלי בתים רבים. בין אם אתם עוברים לחלל חדש או מחפשים לחדש את המרחב הנוכחי שלכם,

קרא עוד »