איך לבחור דלתות

אחד הדברים החשובים במעבר לבית חדש היא בחירת הדלת.

על פניו, בחירה של דלת נראית כמו דבר די פשוט – מסתכלים על מבחר הדלתות הזמין שעומדות בתקציב שלנו ובוחרים את מה שהכי מוצא חן בעינינו.

עם זאת, מדובר בדבר קצת מורכב יותר מבחירה רגילה של רהיט, שכן בבחירת דלת יש לשלב בין העיצוב המועדף עלינו לבין אבטחה מקסימלית.

אז מה צריך לקחת בחשבון בבחירת הדלת? את התשובות לכך ריכזנו במדריך הבא.

 

התאימו את הדלת לצורך שלה

זה נשמע מובן מאליו אבל זה דבר שחייב להיאמר – לא לכל הדלתות יש אותו צורך. למשל, לדלת לחדר פנימי בבית אין את אותו הצורך של הדלת הראשית לבית, והיא לא חייבת להיות מאובטחת באותה המידה. בנוסף לכך, דלת משרד תהיה לרוב שונה במראה מדלת של בית ובמקרים אלו נלך לכיוונים עיצוביים אחרים.

 

בחירת עיצוב הדלת

הדבר חשוב במיוחד כאשר מדובר בדלת לבתי מגורים. תחשבו על כך שהדלת היא הדבר הראשון שרואה כל מבקר בבתיכם ובהתאם לכך עליה להיראות בהתאם. ישנם עיצובים רבים מאוד של דלתות כולל טפטים מגוונים שתוכלו להדביק על הדלת וכל שאתם צריכים לעשות זה לבחור את העיצוב המתאים לדעתכם, וזאת יש לעשות בין השאר בהתאם לקו העיצובי של הבית שכן רצוי שהדלת תתאים לעיצוב הבית שלכם.

 

חשוב לקחת בחשבון מידות

כל דלת שתקנו חייבת להתאים במידותיה לפתח הכניסה. לכן חשוב מאוד למדוד את הפתחים שלכם לפני שאתם הולכים לקנות דלת, ולוודא כמה פעמים שצריך שהדלת אותה אתם רוצים לקנות מתאימה לפתח הכניסה בבית שלכם.

 

נוחות פתיחה של דלת

זהו פרמטר שפעמים רבות לא לוקחים בחשבון – אך זה שגוי. תחשבו על כך שדלת היא חפץ שאתם משתמשים בו כמה פעמים ביום בכל יום ולכן רצוי שהשימוש יהיה נוח. זה מאוד לא נעים לקנות דלת יפה במחיר גבוה ואז לגלות שהיא כל פעם נתקעת בפתיחה ועושה רעשים. לכן חשוב מאוד לבדוק את הפונקציונליות של הדלת וכיצד היא ממלאת את תפקידה.

 

חומר גלם

בחירת חומר הגלם חשובה בשני מובנים: ראשית כל, דלת העשויה מחומר גלם עמיד וחזק תהיה קשה יותר לשבירה ולכן תקשה על פורצים. בנוסף לכך, ישנם חומרי גלם שקל לתחזק מול חומרי גלם שדורשים עבודת תחזוקה רבה יותר, ומן הסתם נעדיף דלת מחומר גלם שקל לתחזק.

 

הכי חשוב – חשבו על אבטחת הבית

בסופו של דבר התפקיד הראשון של דלת זה להקנות ביטחון ופרטיות עבור דיירי הבית ולכן זהו פרמטר שצריך להיות ראשון במעלה. כמובן, לא כל הדלתות חייבות להיות מאוד מאובטחות והדבר צריך להיעשות בהתאם לאופי השימוש בדלת: למשל, דלת כניסה לבית (בין אם מדובר בכניסה ראשית או כניסה אחורית) צריכה להיות מאובטחת ככל האפשר, אך דלת לחדר הילדים לא צריכה להיות מאובטחת באותה המידה. כדי לוודא שהדלת שאתם רוצים לקנות מאובטחת באמת, מומלץ להתייעץ עם מנעולן מוסמך בעניין.

 

חדר

אולי יעניין אותך גם

בעלי מקצוע

6 התפקידים המרכזיים של HR

HR זה ממש לא מסתכם בלהביא דונאטס ממקום שווה להאפי האוור, וזה בטוח לא שם טרנדי ל׳׳מזכירה׳׳. עולם משאבי האנוש הוא עוגת שכבות מופלאה של

קרא עוד »
ביקורת מבנים לליקויים הנדסיים
בעלי מקצוע

זיהוי ליקויים הנדסיים: החשיבות של בדיקות מבנים לוידוא תקינותם

ליקויים הנדסיים בבניינים עלולים להוביל לסיכוני בטיחות משמעותיים, להפסדים כספיים ולחבויות משפטיות. חיוני לבצע בדיקות בנייה יסודיות כדי לזהות ליקויים פוטנציאליים ולוודא תקינות מבנית. מאמר

קרא עוד »
מזגן מרכזי
בעלי מקצוע

כך תוודאו שהמזגן המרכזי נקי

מזגן מרכזי הוא מזגן שמקרר מספר חללים בעזרת יחידת קירור אחת ומערכת צינורות, שמעבירה את האוויר אל כל החדרים אותם הוא ממזג. בניגוד למזגנים רגילים,

קרא עוד »
מה נלמד בקורס קארטינג מקצועי
בעלי מקצוע

מה נלמד בקורס קארטינג מקצועי?

למידה של מירוץ נכון במכונית קארט יזניק את כישוריכן כנהגים לרמות אסטרונומיות, אפילו בעת נסיעה בכבישים רגילים. כל זאת בזכות הכלים הרבים שקשורים לנהיגה שאותם

קרא עוד »