איינדהובן – נעים להכיר

כאשר מדברים על חופשה בהולנד רובנו חושבים למעשה על חופשה בעיר הבירה, הלא היא אמסטרדם. אכן, מדובר באחד היעדים הפופולאריים ביותר כאשר טסים לנופש ביבשת אירופה, אך זה לא עושה צדק עם המדינה היפהפיה שיש לה עוד כל כך הרבה מה להציע.
שלא תטעו, אמסטרדם היא ללא ספק אחד היעדים שנמצאים בצדק ברשימת המקומות האהובים ביותר על תיירים מרחבי העולם כולו, אך עם זאת, יש בהולנד ערים, עיירות וכפרים יפים לא פחות שאם מזדמן לכם לבקר גם בהם – זכיתם.

אחד המקומות אליהם אנו מתייחסים היא העיר איינדהובן אשר נחשבת לא בכדי לבירת העיצוב ההולנדי וככזו היא מהווה יעד פופולארי במיוחד בקרב מעצבים, אדריכלים, יזמים ואנשי הייטק מרחבי העולם כולו.

למרות שההיסטוריה של איינדהובן מרשימה ומרתקת, מדובר כיום בעיר צעירה ומודרנית בה מתגוררים זוגות צעירים עם ילדים קטנים וגם אחוז הנוער בה גדול יחסית מה שהופך אותה לעיר שוקקת חיים בה נערכות פעילויות רבות לקהל הרחב והן מתקיימים בה אירועים, פסטיבלים וכנסים רבים לאורך השנה כולה.

באופן טבעי, מרבית האירועים והפסטיבלים מתרכזים בעונת הקיץ שהיא גם שיא עונת התיירות בעיר, אך גם בסתיו ולמעשה במהלך השנה כולה ניתן למצוא אירוע לפקוד ולהנות בו. למשל – מדי שנה בחודש אוגוסט נערך בעיר יריד הכולל אמני קרקס, דוכנים ואטרקציות למשפחה כולה, בחודש אוקטובר מתקיים באופן קבוע שבוע העיצוב המפורסם ואילו בחודש נובמבר מתארח באיינדהובן פסטיבל GLOW הבינלאומי שמושך אליו אמני אור מכל קצוות תבל אשר צובעים את העיר בשלל אורות וצבעים.

גם בימים בהם לא מתקיים בעיר אירוע גדול כלשהו לא יחסר לכם מה לעשות ובקלות אפשר לבלות בה מספר ימים ולמלא אותם באינספור פעילויות שינעימו את זמנכם.

 

אטרקציות מרכזיות באיינדהובן

  • פארק גנפר – פארק רחב ידיים בו צמחיה מטופחת, טחנת רוח, גן בוטני, חווה אורגנית, מגרש מיני גולף ועוד שלל מתקנים להנאת המשפחה כולה.
  • אזור 51 – מתחם החלקה מיוחד עבור סקייטרים מכל סוג, מין ורמת החלקה, לרבות מתחם החלקה לזעטוטים. את המקום פוקדים גם מעריצים, צופים סקרנים וצלמים חובבים ומדובר על אחד המקומות האהובים בקרב האוכלוסיה הצעירה של העיר.
  • אצטדיון פיליפס – האצטדיון של קבוצת הכדורגל המקומית PSV Eindhoven בו נערכים סיורים מודרכים מרתקים והן נמצא בו מוזיאון המציג את היסטורית והשגיי הקבוצה.
  • מתחם הגריפיטי Step in the Arena – מה שהיה בעבר לא יותר ממעבר תת קרקעי לאופניים הפך למעוזם של אמני גרפיטי מקצועיים וחובבנים שמגיעים לקשט את קירות המתחם באופן חוקי לגמרי המאושר על ידי העיריה. במקום מתקיימות גם תחרויות ומדי יום פוקדים את האזור סקרנים, מעריצים ואושיות אינסטגרם שרוצות להצטלם בלוקיישן המשגע.
  • כנסיית קתרינה הקדושה – כנסייה יפהפיה מהמאה ה-19 אשר נחשבת לבעלת מראה מיוחד במינו בשל אוסף ויטרז'ים המעטרים אותה ויוצרים משחקי אור וצל בשלל צבעים מבפנים ומבחוץ.
  • מוזיאון ואן אבמוזיאום – מוזיאון לאומנות מודרנית ועכשיוית בו נמצאות יצירות של אמנים מקומיים לצד בינלאומיים ומתקיימות בו תערוכות קבועות והן תערוכות מתחלפות. במקום מוצגות בין היתר יצירותיהם של שאגאל, פיקאסו ועוד.

בנוסף לאלה חשוב להזכיר כי גם מבחינה קולינרית נחשבת העיר העיר איינדהובן כיעד שלא כדאי להחמיץ ויש בה שפע מסעדות מצוינות, פאבים מסורתיים, בתי קפה ושווקי אוכל, כך שלכל הפחות – תצאו שבעים.

איינדהובן

אולי יעניין אותך גם

נוסעים
תיירות

על ESIM לחו"ל שמעתם?

מי שטרם שמעו על ה – ESIM החדשני, כנראה סוברים שנסיעה לחו"ל מצריכה חיפוש מייגע אחר ספקי סלולר ורכישה של כרטיס סים. אחרים שמכירים בטכנולוגיה

קרא עוד »