ענף הביטוח ממשיך להתפתח ולהשתנות, בעיקר בהשפעת העידן הדיגיטלי בו אנו חיים. משבר הקורונה שגרם לריחוק חברתי וסגרים, לא השפיע על רכישת ביטוחים. בעזרת הטכנולוגיה הדיגיטלית, והאפשרות הנוחה בשרות מרחוק, אפשרויות הרכישה גברו, והשרות התייעל.
שוק ביטוחי הרכב
התחרות הגדולה הקיימת כיום בענף ביטוח הרכב, קורית עקב כניסת חברות האשראי ומועדוני לקוחות מסוימים לענף. תחרות זו, גרמה להוזלה גדולה בענף ולירידה בעמלות הסוכנים.
עקב משבר הקורונה פחת מחיר הביטוח לרכב, בעיקר בגלל הסגרים והירידה בתאונות הדרכים. עמלת ביטוח הרכב, עומדת כיום על יותר מ- 50% מהכנסותיהם של סוכני הביטוח, ולכן הרבה מהסוכנויות נאלצות לסגור או להתחבר לחברות גדולות.
כיום, הבחירה היא בין סוכן ביטוח, המציע טיפול אישי מותאם ללקוח, ובין חברות ביטוח גדולות המתבססות על טכנולוגיה דיגיטלית יעילה, מהירה, נוחה וגם זולה יותר. למרות המחיר הזול, קיים עדיין ציבור רחב, שמעדיף לבחור באפשרות של סוכן אישי.
הטכנולוגיה המתקדמת, הקיימת כיום בענף ביטוחי הרכב היא של ניטור הנהיגה, ומאפשרת מפרט ביטוח מותאם אישית ללקוח, ושירות נוח יותר.
השיווק הישיר
חברות וותיקות, שהקימו מערך גדול ויקר של שיווק ישיר, מפסידות פעמיים. פעם אחת את הלקוח, במקרה שאיננו רוצה לשלם את הפרמיה שהם מציעים, ופעם שנייה, כשהם נאלצים למכור את הביטוח, בפרמיה הדומה לזו של חברות הביטוח הישיר. חברות ביטוח ממשיכות בשיווק הישיר שלהן ואף מרחיבות אותו.
הסוכן האובייקטיבי
המודל של סוכן הביטוח האובייקטיבי, העובד מול חברות ביטוח גדולות, ממשיך ויוצר שני סוגים של סוכנים. סוכנים שעובדים רק מול חברה גדולה אחת, בכל סוגי הביטוחים ומתוגמלים ממנה, וסוכנים שעובדים מול כל החברות, וגובים את שכר הטרחה שלהם, מהלקוחות עצמם.
תחום הפיננסים
תחום הפיננסים המוכיח יציבות מתמשכת, והחוסר באלטרנטיבה טובה מהבנקים, מושך אליו יותר סוכנים, המעוניינים להתמחות בו ולהציע שירות פיננסי ללקוחותיהם. פתיחת קורסי הכשרה לסוכנים בתחום הפיננסי, נותנים מענה לסוכנים המעוניינים להיכנס לתחום זה.
תכליתם של הקורסים, היא הכשרה והוספת הידע הנדרש לסוכן הביטוח בתחום, ובכך לעזור לו פתח את העסק הקיים. באופן זה השרות שהם מציעים רב יותר, כולל גם חלופות השקעה, וגישה לעסקאות איכותיות יותר, ומושך אליהם יותר לקוחות.
שינויים בהשקעות
לקוחות רבים כבר מבינים, ומעיזים היום הרבה יותר – בתחום ההשקעות. ישנם רבים, המעבירים את השקעותיהם מקרנות ברירת מחדל שנבחרו עבורם, לערוצים ריסקיים יותר עם תשואה רבה יותר.
לסכום
בבואנו לסקור את ענף הביטוח של 2021, אין אנו יכולים להתעלם משני משפיעים חזקים. האחד הוא משבר הקורונה שהביא להאצה בשימוש בטכנולוגיה הדיגיטלית, הן בשיווק והן בשירות הניתן ללקוח וכן להאטה בתחום ביטוחי הרכב. השני, הוא הטכנולוגיה הדיגיטלית עצמה, הנמצאת בנסיקה. דוגמא לאתר של סוכנות ביטוח, ניתן למצוא באתר כגון: ארנפלד סוכנות ביטוח בע"מ.