אתר האינטרנט של העסק הוא המקום הראשון המייצר מפגש בין העסק שלך לבין לקוחות העסק, מאין כרטיס ביקור של העסק.
תדמית העסק והאתר חשובה במיוחד כדי לחזק את הקשר בין הלקוחות והעסק ולהגדיל את העסקים.
עסקים רבים מחליטים ליצור אתר תדמיתי עבור העסק שלהם ובניית אתר כזה היא תהליך פשוט יחסית הדורש מחשבה.
מהו אתר תדמיתי?
אתר תדמיתי הוא אתר המאפשר לך, כעסק לשנות את תפיסתם של הלקוחות כלפי המוצר / השירות / העסק שלך. כך למשל, אם באתר שלך קיים אי סדר, העיצוב לא מחמיא או קשור למוצר שאתה מציע ואין שם שום מידע רלוונטי ללקוחות, הלקוחות יתפסו את העסק כלא טוב והעסקים לא יפרחו.
עם זאת, אם באתר שלך מוצג מוצר בצורה מסודרת ומשדר עוצמתיות ומקצועיות, כך יתפסו אותו גם לקוחות החברה.
אם האתר שלכם נראה מיושן ולא מעודכן, כזה שפחות מזמין לקוחות חדשים להצטרף להצלחתו של העסק, כנראה שהוא יצטרך שינוי תדמיתי. גם אתרים שכבר קיימים באינטרנט יכולים להפוך לאתר תדמיתי.
מה חשוב שיופיע באתר תדמית מוצלח של חברה?
בניית אתר תדמיתי היא תהליך לא ארוך במיוחד ודורש מחשבה. במסגרת התהליך יש צורך לבצע התאמה לתפיסתה של החברה.
לאתר של העסק יש כמה שניות לשכנע את הגולשים להישאר באתר ולהתעניין ולכן תדמית האתר חשובה ומה שהוא מציג. העמוד הראשי של האתר צריך להכיל מידע רלוונטי על העסק, תמונות המשקפות מהימנה את העסק ועיצוב מזמין.
עיצוב האתר צריך להתאים לעיצוב המוצרים – במידה והעסק שלך מייצר או משווק מוצרים בעלי עיצוב מיוחד עלייך להציג את המוצרים האלה באתר המעוצב בהתאם או הקשור לעיצוב. כך לדוגמא, חברה המשווקת מוצרי טיפוח – קרמים, סבונים, משחות וכו' אשר העיצוב הכללי של מוצרים אלו הוא בצבע קרמי פשוט, לא ניתן יהיה להציג את המוצרים באתר בעיצוב מנוגד לעיצוב המוצרים כמו אתר המעוצב בגווני שחור, אדום, כתום ומשדר גסות.
האתר צריך להכיל טקסטים מושכים – שימוש נכון בטקסטים מושכים, ישכנעו את הגולשים להישאר באתר ויגבירו את רמת ההתעניינות שלהם במוצרים השונים של העסק. הצגת תוכן שיווקי בצורה נכונה באתר תגדיל את התעניינות הגולשים באתר. בנוסף לזה, אתרים בעלי תכנים שיווקיים טובים זוכים לקידום אתרים טוב באמצעות מנועי החיפוש כמו גוגל.
חשוב ליצור קשר בין הלקוח לצוות העסק – ברגע שהגולשים מבינים מי נמצא מאחורי העסק, הם ירגישו יותר בנוח ליצור קשרים עסקיים עם החברה. לכן חשוב להציג את הפן האנושי שמאחורי העסק – עמוד אודות עובדי החברה, ביחד עם תמונות ומידע אודותיהם ותמונות שלהם יחזקו את ההרגשה הזו.
אתר תדמיתי משקף את נקודת המבט של הלקוח – נסו לצאת מנקודת המבט שלכם כעובדי החברה וכנסו למבט הנקודה של הלקוח – האם ככה הוא היה רוצה לראות את האתר? האם יש משהו אחר שהייתי רוצה לראות במקומו?