המרכזייה, שהיא מעין מערכת לניתוב שיחות קיימת באופן אנלוגי כבר המון שנים. עם התפתחות הטכנולוגיה והמצאת הענן, גם המרכזייה עברה שיפור ותכנון מחדש, ובמקום המרכזייה האנלוגית, יש לנו את המרכזייה בענן.
מהי מרכזיה?
המרכזייה היא מערכת לניתוב וניטור שיחות. הלקוח מתקשר אל העסק או החברה ומקבל מענה מוקלט מראש בו מפורטות לו המחלקות השונות בעסק ומספר השלוחה אותו עליו להקיש על מנת להגיע אל המחלקה לה הוא זקוק. מרכזיה היא סוג של פתרונות תקשורת לעסקים.
בעבר היה צורך להיות פיזית במשרד, הנתונים נשמרו על שרתים פיזיים בארגון והיה צורך בתחזוקה של המכשור והמערכת. כיום אין צורך להיות פיזית בארגון בעת המענה לשיחות, הנתונים לא נשמרים על שרתים בחדר שרתים אלא בענן ואין עלויות שוטפות של ציוד ותחזוקה של המערכת.
מרכזיה בענן
מרכזיה בענן היא תחליף נוח למרכזיה האנלוגית. בניגוד למרכזיה האנלוגית, כאן אין כל צורך ברכיב פיזי, אין קו קבוע בו משתמשת המרכזייה, אין חדרי שרתים פיזיים, הכל מתבצע בענן והדאטה נשמר אף הוא בענן. השיחות מוקלטות לענן, תהליך ניתוב השיחות מתבצע על ידי הענן בעזרת הספקית של הענן והתוכנה הייחודית בהם בחרתם להשתמש על מנת לתפעל את המרכזייה בעסק שלכם. העלויות הן מינימליות והמרכזייה היא מבוססת רשת.
מהי הטכנולוגיה?
מדובר בשימוש בטכנולוגיה הפועלת על VOIP (Voice Over IP – העברת קול\דיבור על רשת IP, לדוגמה: תוכנות כמו סקייפ.) כך בעצם מתבצעות שיחות בין מחשבים לטלפונים, בתוכנות מסרים וכמובן במרכזיות המשתמשות בענן.
תכונות המערכת
מרכזיה בענן כוללת מספר תכונות ייחודיות המקלות ומסייעות לתפעול התקין של העסק שלכם. בין התכונות הללו ניתן למצוא: ניתוב של שיחות, שירות הודעות קוליות למייל, שירות של פקס למייל, חיוג מקוצר, מוסיקת מעבר בזמן שהלקוח ממתין לתורו למענה או לניתובו למחלקה לה הוא זקוק, אפשרות לשיחות ועידה, שירות העברת שיחות לנייד (במקרה ואינכם במשרד כאשר הלקוח מתקשר השיחה תועבר באופן אוטומטי לנייד שלכם) ועוד.
לסיכום
טכנולוגיית הענן שינתה את חיינו מן הקצה אל הקצה וכך גם בתחום המרכזייה לעסק. אז מהי מרכזייה? המרכזייה היא מערכת לניתוב וניטור שיחות שבעבר התבססה על קו טלפון ומערכת פיזית הנמצאת בארגון הכוללת גם חדר שרתים. כיום שירותים אלה מתבצעים במרכזיה בענן, המרכזייה בענן לא מצריכה מערכת או חדר שרתים בארגון הכל מתבצע וירטואלית במערכת הענן כולל אבטחת המידע וגיבויו.
מהי הטכנולוגיה? מדובר בטכנולוגיית – VOIP קול המועבר על גבי רשת IP וכך פועלת המרכזייה בענן, השיחות הקוליות מתבצעות על גבי הרשת. תכונות המערכת הן ניתוב שיחות, אפשרות לשיחות ועידה, אבטחת המידע בענן, מוסיקת המתנה, שירות הודעות קוליות למייל ועוד תכונות נוספות בהתאם לשירות הענן בו בחרתם. מרכזיית ענן חוסכת עלויות ומקלה על ניידות העסק והרחבתו במקרה הצורך.